Archive for ינואר, 2009

כל המדינה עשר

ינואר 29, 2009

הסיפור התקשורתי המוביל של החצי השני של השבוע יוצא מגבולות תקשורת הספורט. חבר הכנסת גלעד ארדן החליט על סיום הזכיון של ערוץ 10 והליכה למכרז חדש. ההחלטה התקבלה בועדות הכלכלה והחינוך של הכנסת עקב אי עמידת ערוץ 10 בתנאי המכרז הקודם. על פי האיומים שמהלכים עלינו, ייתכן שכבר ביום שני ערוץ 10 יפסיק לפעול במתכונתו הנוכחית. אם אני אנקה את כל האמירות המתלהמות שאנו מקבלים, אני סמוך ובטוח שערוץ 10 לא ייסגר כל כך מהר, בטח לא שבועיים לפני בחירות בו כל פוליטיקאי דורש (ולרוב גם מקבל) את מנת החשיפה שלו. אנו צפויים לסוג של דחייה או פשרה שאמורה לאפשר לנו כצופים להמשיך לראות את משחק הכדורגל בימי שני ואת מכבי ת"א ביורוליג בימי חמישי.

אם באמת ערוץ 10 ילך למכרז חדש תוך מספר חודשים, אז החוזים עם ההתאחדות לכדורגל ועם מכבי ת"א בכדורסל יבוטלו. כשהמצב הכלכלי בקאנטים וערוץ 10 מפסיד המון כסף, אך טבעי שההסכמים החדשים שיחתמו (אם בכלל) יהיו על סכומים קטנים הרבה יותר.

 

מחזירים מלחמה מול ההתאחדות לכדורגל

שלשום פורסם כי ההתאחדות לכדורגל הגישה תביעה נגד רון קופמן. היום עיתון "ישראל היום" נעמד לצידו של קופמן גם אם זה לא נאמר במפורש. בימים האחרונים למדור הספורט של "ישראל היום" הוקדשו בין חמישה לשישה עמודים, היום רק שלושה. מתוך שלושת העמודים כמעט עמוד שלם מוקדש להתאחדות לכדורגל. רותם גרוסמן כותב ומרחיב על כך שבמועצת ההימורים כועסים על ההתאחדות לכדורגל שלא שינתה את זמן משחק הדרבי בגביע הטוטו ולכן הפועל ת"א שיחקה בהרכב חסר וכל המשחק לא משך מספיק עניין. "14000 צופים ישנוניים במיוחד" – מתלונן גרוסמן. באותו עמוד גם רון קופמן עצמו יוצא נגד ההתאחדות לכדורגל בהקשר של רמת האצטדיונים וגם בהקשר של העניין שמושך גביע הטוטו כמפעל. דרך אגב הדיווח על שני משחקי גביע הטוטו נדחק לפינה קטנה, כלומר גם עיתון "ישראל היום" לא סופר את המפעל הזה.

 אם נביט על האייטם עצמו, אז לי בוץ מ-YNET כותבת שמועצת ההימורים היא זו שבכלל סרבה להזיז את המועדים של משחקי הפועל ת"א וההתאחדות היא זו שביקשה. הטענות של מועצת ההימורים היא לא על חוסר עניין, אלא כי המהמרים הרוויחו כשהימרו על מכבי ת"א. למי להאמין?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3663584,00.html

 

סופרבול

בלילה בין ראשון לשני יערך משחק הסופרבול (שידורים ב-ESPN ובערוץ המזרח התיכון בו גם אפשר לצפות בפרסומות). טוב עשו בישראל פוסט וגם במעריב (אין לי היום ידיעות) שהחליטו לעשות כבר היום את הפרומו למשחק. ביום ראשון יש סיכום של ליגת העל בכדורגל, הכנה לערב הכדורסל, דיווחים מהטניס באוסטרליה, קצת כדורגל אירופאי, כלומר הפוקוס יופנה למחוזות אחרים. בישראל היום עמוד אחד מוקדש ליורוליג ומכבי ת"א, עמוד אחד כאמור להתאחדות לכדורגל (וכמה מלפפונים), ובעמוד השלישי דוחסים את אוסטרליה, ליברפול וליגה איטלקית. NFL? NBA? כרגע יוק. נשאר רק לראות אם גם ביום ראשון לא יהיה פרומו ראוי למשחק הכי מרתק בארה"ב.

 

הנה הקשר לספורט

היום אחרי הרבה זמן החלטתי לבדוק אם משהו השתנה במחוזות הגליצ'ים. הגליץ' הכי בולט הוא: נטלי ניב, בת 25 מנהריה מסוכנות "רוברטו" מחזיקה אצבעות לנבחרת ישראל! צילום: רוברטו

יצאתי משם מהר.

 

ליגת וינר בכדורסל

מנהלת הליגה החליטה לארגן המנון שינוגן לפני כל משחק. גם נכתבו שירים מיוחדים עבור כל קבוצה. מחר המעודדות של הקבוצות בליגה תתכנסנה באולם היובל בהרצליה כדי שגברי לוי וחיים צינוביץ' יאמנו אותן לקראת הפיינל פור. אחרי שאבנר קופל התבטא שהוא דורש להקת מעודדות לכל קבוצה, יש כרגע עוד נסיון להתעמק במה שמסביב אם הרמה של הקבוצות עצמן לא מספיקה. אז נכון שכאשר סל נשבר בחולון, הפארטץ' עדיין מרים ראשו ומזכיר למנהלת שזו ישראל החאפרית, אך ניכר רצון להפוך את הכדורסל לחגיגה מעבר לספורט. בינתיים על פי פרסומי המנהלת זה עובד: בסיבוב הראשון היתה עליה של כ-20% במספר הצופים בממוצע למשחק בליגה לעומת שנה שעברה.

http://www.bsl.org.il/News.asp?id=1179

 

קולו     colorabi9@walla.co.il

עוד תביעה נגד קופמן

ינואר 28, 2009

ההתאחדות לכדורגל תובעת את רון קופמן על סך מיליון וחצי ש"ח בגין התבטאויותיו בטורים שלו בעיתון "ישראל היום" ובתוכנית הטלוויזיה "יציע העיתונות". זו לא פעם ראשונה שהפה הגדול של רון קופמן מסבך אותו באיומים על תביעות. בחודש דצמבר אתר ONE איים בתביעה על לשון הרע נגד רון קופמן בגין ביטויים מעליבים בהם השתמש כלפי האתר ואופירה אסייג.

האייטם עלה במקור בגלובס על ידי נועם שרביט ושם גם נכתב שטרם הוגש כתב הגנה. אתר ONE לא יתן להזדמנות הזו לחמוק תחת ידיו ומיד עלתה כתבה של תמר ריפל ששמחה לדוש בנושא ובעיקר להוציא לאור עוד התבטאויות של הקוף מעבר למה שפורסם בגלובס בבחינת כל המרבה הרי זה משובח. נסיון לקבל תגובה של הצד השני? אין. אפילו לכתוב שעוד לא הוגש כתב הגנה (כמו בגלובס) כדי לתת איזושהי התייחסות לצד השני לא קיימת. חבל שלא למדו מאתר וואלה ומאתר כלכליסט שהתעכבו מעט כדי לקבל תגובה של רון קופמן שהוא עוד לא קיבל את כתב התביעה ולכן לא מעוניין להגיב. באתר ערוץ הספורט כמובן לא נקבל שום התייחסות לתביעה נגד הטאלנט שלהם.

רון קופמן נוהג לדבר בתקשורת בצורה מתלהמת, מתבהמת ואפילו ברוטאלית. היכולת המילולית שלו היא משובחת, אך משום מה הוא מעדיף להכליל מתוך נהמת ליבו תוך שימוש בביטויים נמוכים וצעקניים. עיתון ישראל היום בתחילת הדרך אפילו יצא  בסוג של מילון שיסביר לקהל הקוראים את מגוון ביטוייו הציוריים של רון קופמן בטוריו. הסגנון הישיר והמחוספס הזה הוא שהביא את רון קופמן אל תוכנית יציע העיתונות שהיא סוג של פופוליטיקה ספורטיבית. עקב כך הקוף הפך לאחד מעיתונאי הספורט המוכרים ביותר בארץ.

הדרור שרון קופמן נותן לעצמו מביא לו הרבה רייטינג וחשיפה, אבל כיוון שאין מגבלות, הוא נוטה המון ללשון הרע ולהשמצות פרועות. ברמה האישית, אני לא אוהב את תרבות הדיבור שלו. נכון שיש לו הרבה נושאים חשובים בהם הוא דן ובהרבה מקרים הוא צודק באייטמים שמביא, אך ההזנייה של תרבות תקשורת הספורט בארץ קשורה לא מעט בהתנהלות שלו. לדעתי רון קופמן עצמו הוא קטליזטור לעיתונאות ספורט שטחית, בוטה, מתלהמת ולעיתים גם כוחנית.

נדמה לי שכבר ביום חמישי בין אם בעיתון או בטלוויזיה רון קופמן לא יעסוק בביקורת עצמית, אלא  נקבל עוד התבטאויות של זלזול בהתאחדות שבמקום לעסוק בעיקר, מעדיפה לעסוק בתביעות נגד עיתונאים.

(האייטם נכתב ב-9:30 בבוקר)

 

מכבי ת"א בכדורסל

בכמעט תיאום מושלם גם ידיעות אחרונות, גם מעריב וגם ישראל היום יוצאים כשהסיפור הספורטיבי המרכזי הוא מכבי ת"א בכדורסל ושינויי הסגל שלה. רפאל נאה ממלא שלושה עמודים בידיעות ונוסף אליהם גם חצי עמוד פרשנות של אריה מליניאק. במעריב שלושה עמודים של חגי סגל הכוללים גם טורי פרשנות של עפר שלח ואביב לביא. בישראל היום אלי סהר ואבי סגל עם כמעט שני עמודים מלאים.

בידיעות ובישראל היום הביאו נתונים פיננסיים. הייתי מצפה שהנתונים של עלויות השחקנים תהיינה זהות, אך זה לא כך.
בידיעות עשו ציור של מונופול (את הנתונים בדולרים הביא פסטרנק):
ג'ייסון ויליאמס מקבל 250000 , טרה סימונס 400000, רודני וייט 700000, ד'אור פישר 300000, קרלוס ארויו 2.5 מיליון, מרכוס בראון 500000, מרכוס פייזר 700000 (החתמה מחדש), פיצוי לרודני וייט 300000, אלטון בראון 200000, די בראון 200000, צ'ארלס גיינס 250000.
בישראל היום רושמים עלויות שכר:
ד'אור פישר 500000, קרלוס ארויו 3.5 מיליון, טריי סימונס 600000, מרכוס בראון מיליון, מרכוס פייזר (אם ישוחרר) 750000, רודני וייט 850000, אלטון בראון 160000, באטיסטה 900000, ג'ייסון ויליאמס 150000, די בראון 300000, צ'ארלס גיינס 300000.

 

כמה שחקנים נרשמו ליורוליג?

בעמוד השער של מדור הספורט של מעריב רשום כי 20 שחקנים של מכבי ת"א נרשמו במהלך השנה ליורוליג. מי שיספור את התמונות יגיע למספר 19 בלבד. גם בטור של חגי סגל ב-NRG מופיעים רק 19 שמות. הנה הפסקה הרלוונטית:
הנה 20 שמות השחקנים שמכבי רשמה העונה ליורוליג: דריק שארפ, מרקוס בראון, קרלוס ארויו, ליאור אליהו, יניב גרין, טל בורשטיין, טרה סימונס, עמרי כספי, דרור חג'ג', מרקוס פייזר, דיור פישר, רגב פנאן, כרמל בוכמן, די בראון, אלטון בראון, אסטבן באטיסטה, רודני ווייט, ג'ייסון ויליאמס, צ'ארלס גיינס.

http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/845/766.html

 

אשקלון הקטנה

גם קבוצת הכדורסל של אשקלון שוקלת לשחרר לפחות אחד משני הזרים סטיב בארט או טרה קלי. זה לא מכבי ת"א ומרקוס פייזר ולכן האייטם הוא בשולי חדשות הספורט.

 

לקראת הדרבי היום

זה רק גביע הטוטו וגם שתי הקבוצות התל אביביות צפויות לעלות בהרכב חסר. המשחק ישודר בספורט 5+ לייב. אז איזו כתבה אפשר לשים באתר ערוץ הספורט כדי לקדם את המשחק אחרי שכולם ניתחו את מכבי ת"א והפועל ת"א מכל הכיוונים ובכל האיזמלים? חשבו וחשבו ובסוף יואב גורן מעלה כתבה הזויה שמכבי ת"א היא גרסה ישראלית של ליברפול. כן, אותה ליברפול שזכתה בליגת האלופות. מזמן לא נתקלתי בכזה זלזול באינטליגנציה של הקורא על מנת להעלות רייטינג של משחק.
http://www.sport5.co.il/HTML/Articles/Article.282.53310.html

 

אוהדי מכבי השביתו אתמול בערב את אתר אוהדי הפועל ת"א לאחר שפרצו אליו בניסיון לחמם את האווירה לקראת הדרבי. תגובת האתר בתמונה המצורפת (זה אייטם של הגולש אבי).

hapoelsite

 

ארץ נהדרת

אתמול בתוכנית ארץ נהדרת נכנסו הדמויות של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'. בקטע עצמו הראו שלברקוביץ' חשובות בעיקר הדאחקות ולאופירה חשובים בעיקר קטעי הרכילות ("איך אתם מחכים לזה!") ואהדה עיוורת לברקוביץ'. זוהי עוד לבנה בחומה בה התדמית של אופירה אסייג הופכת מעיתונאית ספורט לקוריוז. מה באמת נשאר מאותה אופירה אסייג שהיתה סקופיסטית ידיעות הספורט המהירה מהתוכנית של אליעזר לחנה ב-103FM?

 

קולו    colorabi9@walla.co.il

הטור של יואש אלרואי

ינואר 27, 2009

היום יואש אלרואי בעיתון "ישראל היום" כותב על שידורי הטלוויזיה של הכדורגל הישראלי שלא עושים טוב לענף. אליבא דה אלרואי הרייטינג מדשדש, אין הרבה קהל במגרשים ואיכות המוצר שמתקבל היא ירודה. למרות כל זאת עלות זכויות השידור עולה: דורשים יותר כסף מגופי השידור ומקבלים אותו.  אלרואי כותב גם שריבוי השידורים מגביר עוד יותר את ההכרה בעליבות הליגה בישראל: אין ממש רצון לצפות הקרית שמונה מול מכבי פ"ת. עוד בטור שלו טוען אלרואי שקבוצות הכדורגל נדרשות לסעד של הטלוויזיה כדי לשרוד כלכלית ובעצם כך כל הציבור בארץ יכול לראות בריל טיים כיצד הרמה הנוכחית לא שונה ממה שהיה לפני עשור ויותר ובעקבות זאת למאוס במוצר.

כמובן שאלרואי עושה לעצמו חיים קלים מדי. קודם כל אנחנו חיים בשוק חופשי. ערוץ הספורט, צ'רלטון, ערוץ 10 ושאר גופים פרטיים משלמים לא מעט עבור זכויות שידור בתוך מחשבה שזה משתלם להם. אם לא כלכלית, לפחות תדמיתית. ערוץ 10 מגדיל את החשיפה אל שאר תוכניותיו דרך שידורי הספורט שלו (משחק כדורגל, מכבי ת"א ביורוליג ולעיתים עוד משדרי ספורט); ערוץ הספורט מושך גולשים לקנות את ערוצי הפיי שלו דרך שידוריו; צ'רלטון חייב למלא את ערוציו בתוכן כדי להצדיק 50 ש"ח לחודש ממנוי. לכן עלות המוצר לא בהכרח משקפת את השווי האמיתי שלו.

אני לא חושב שזה הוגן לבוא בטענות לשידורי הטלוויזיה בהקשר של רמת הכדורגל. כיום עם ריבוי אתרי האינטרנט אי אפשר לטייח שרמת המתקנים בארץ אינה מספיק טובה לעומת מה שיש בחו"ל, שיכולת השחקנים אינה מן הגבוהות ושבסך הכל מדובר בסוג של ביצה ישראלית טחובה ועבשה. בסוף שנות השבעים ובשנות השמונים היה רק ערוץ בודד שהביא את מבט ספורט כתוכנית סיכום במוצאי שבת ובסוף תקופה זו אף החל שידור חי של משחק בודד מהליגה. אף על פי כן פעם בשבוע ביום חמישי בערב (כשלא היתה מכבי ת"א) שודרה תוכנית "משחק השבוע" עם כדורגל מאירופה, כיוון שכבר אז היה צימאון בארץ לכדורגל שאינו ישראלי. ה-NBA הובא תחת הטייטל של "כדורסל מעולם אחר"  ובעצם כולם ידעו שכמו אז כך גם עתה – רמת הליגה המקומית אינה מן המשובחות.

אנחנו חיים בתקופה בה המידע הספורטיבי נגיש לכל, מהיר מאוד והטלוויזיה בסך הכל מנסה לעמוד בקצב של האינטרנט: להביא מידע מעודכן ככל האפשר ומהר ככל האפשר. חלק מהיכולת הזו היא השידורים החיים. גם אם לא היו שידורים חיים בטלוויזיה של מגוון גדול כל כך של אירועי ספורט, הרי היום ניתן לרכוש חבילות שמשדרות חי באינטרנט מכל מיני ענפי ספורט החל מכדורגל, דרך בייסבול ועד רוגבי.

אם פעם שודרו שניים עד שלושה משחקי כדורגל בשבוע, היום משודרים עשרות. הגיוני שתיווצר רוויה מסויימת אצל קהל אוהדי הספורט, אבל בסך הכל היום נפתחות בפני אוהד הכדורגל הביתי אופציות לראות משחקים שבלתי היה ניתן לראות קודם. היום הצופה הוא זה שקובע מה הוא רואה בטלוויזיה ולא להיפך (כמובן, אם הוא מוכן לשלם עבור זה). אני בטוח שאם רמת הליגה המקומית היתה גבוהה יותר וקבוצות ישראליות היו מצליחות באירופה, אז גם הרייטינג של הליגה המקומית היה קופץ למעלה. אין מה לעשות, אי אפשר להסתיר חוסר איכות לאורך זמן. גם אין מה להאשים את הטלוויזיה בנושא.

אם שחקני הכדורגל הישראלי (אני מכליל, אני יודע) יפסיקו לעסוק ביחצ"נות, אינטריגות ורכילויות ויהפכו לסוג של מקצוענים שמשקיעים את כל זמנם באימונים ובשיפור יכולותיהם, אז נהיה עדים לשיפור המוצר כולו. אם רוב השחקנים הישראלים לא יפלו ברמתם ממקביליהם בליגות בינוניות באירופה, אז נהיה עדים לשיפור המוצר כולו. אם רמת המתקנים בארץ תכבד גם את השחקן על המגרש וגם את הצופה ביציע, אז נהיה עדים לשיפור המוצר כולו. הטלוויזיה? היא רק משדרת את מה שאי אפשר להסתיר – את המציאות.

 

צ'רלס גיינס ו-NRG

אתר NRG מספר תוך טפיחה עצמית על השכם כי אצלו פורסם לראשונה שצ'רלס גיינס בדרך לחתימה במכבי ת"א.

nrggeins3

 

מי שיקליק על הלינק שמופיע בכתבה יופנה לכתבה שמתארת שגיינס הוא על סף חתימה במכבי ת"א. מה שלא יספרו לכם זה שהכתבה במקור היתה שונה לגמרי בניסוח וגם לאחר העדכון לגרסה החדשה שלה, חתימת הזמן נשארה 22:41 כדי לא לפגוע בראשוניות. הנה שתי הגרסאות זו מתחת לזו.

nrggeins1

nrggeins2

 

למי מצביעים שחקני ליגת טוטו בכדורגל

התשובה היא: למי אכפת? מה הקשר בין הדיעות הפוליטיות של שחקנים לספורט? האם שמעתם על כך שמישהו לא חתם בהפועל ת"א בגלל שהוא הולך להצביע לאיחוד הלאומי?

אתמול מדור הספורט של ידיעות אחרונות העלה אייטם שלם ובו הוא ראיין את השחקנים ולמי הם חושבים להצביע עוד שבועיים. כמובן שהתוצאות פורסמו בהבלטה גם בעמוד השער של המדור. מבין שחקני בית"ר ירושלים שענו (לא כולם שיתפו פעולה), רק אחד ענה: נוטה לשמאל. בקרית שמונה לא צויין אפילו אחד שאומר למי הוא הולך להצביע.  סך הכל אייטם מיותר, רכילותי וכלל לא רלוונטי ליכולת ספורטיבית. מעניין אם העורך שהסכים לפרסם את האייטם יפרסם בקרוב את נטיות ההצבעה של ליפקין, צנציפר, אפרת, פורת, מליניאק, שיינמן, אשד ושאר אנשי המדור. יש לי תחושה שנקבל את התשובה שההצבעות הן חשאיות ושזה לא מעניינם של הקוראים.

 

טור אורח של אמיר ענבר

NRG מעביר לעולם עוד פרק בהלכות “בואו נמציא ציטוטים ונהפוך ראיון מעניין אך תמים ללחמניה חמה”. על הפרק, כרגיל, כריסטיאנו רונאלדו, שלא משנה מה יגיד, תמיד יהפכו את זה למפגן שחצנות.

המקור במירור (ראיון ב-ITV):

http://www.mirror.co.uk/sport/football/2009/01/27/cristiano-ronaldo-interview-players-like-kaka-and-me-are-worth-100m-115875-21074357/

ה”תרגום היצירתי” ב-NRG:

http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/845/744.html?hp=0&loc=111&tmp=1310

עכשיו, NRG כמובן הוציאו את רונאלדו שחצן בן שחצן. אבל איפה במקור אתם רואים את הציטוט הבא: “אני שייך לקבוצה נבחרת של שחקנים ואני שווה 100 מיליון ליש”ט לפחות”.

איך זה שכשרונאלדו אומר “Special players are maybe worth that, I agree with that. When you are good, when you are a special player, you are more expensive than the other ones. That’s normal”, באתר NRG צצים עם התרגום הבא: “יש שחקנים מיוחדים בעולם כמוני ששווים את הכסף הזה. כשאתה שחקן טוב ומיוחד, אתה שווה יותר מאחרים”. שימו לב איזו מילה לא מופיעה במקור, אבל הוספה לתרגום: “כמוני”.

למעשה, למרות שבמירור ניסו לעשות מהראיון הזה סיפור גדול יותר ממה שהוא, ברובו רונאלדו מצטייר כבחור down to earth ומדבר על כך שהכי חשוב לו לנצח עם הקבוצה, ולא משנה אם הוא מבקיע או לא. אבל מה שבמירור עשו עדיין מתגמד לעומת הנבזות של NRG. לנסות להקיף ציטוטים בטקסט כדי לשוות להם משמעות אחרת זה מגעיל, לשנות אותם זו בושה וחרפה. עיתונות איכותית.

 

אני שוב מבקש מכולכם לשלוח אלי אייטמים, חדשות, טורי אורח ומידע פנימי. כרגיל, סודיות מובטחת.

קולו    colorabi9@walla.co.il

צו איסור פרסום

ינואר 25, 2009

למרות שיש צו איסור פרסום על שמות המעורבים בפרשיות הסקס והסמים, מי שיחפש לעומק יוכל לחפור ולמצוא את שמות של חשודים, לכאורה ברשת. בפורום אוהדי ספורט מפורסם ישנו שרשור שלם שדן בפרשה כשחלק מהגולשים מעלים שמות מפורשים של חלק מהחשודים.

גם בטוקבקים של אתר ידוע ומסודר כמו טלספורט גם מתנוססים השמות לראווה. חיכיתי קצת זמן כדי שהכתבה הספציפית עצמה לא תתנוסס בעמוד הראשי לפני שהחלטתי להעלות את האייטם, אבל גם היום בבוקר ניתן היה לראות שהטוקבקים לא צונזרו כלל.

בתגובות לפוסט הנוכחי התחיל דיון אם חשיפת פרטים שמוטל עליהם צו איסור פרסום הוא באחריות הגולשים או האתר. לדעתי בניגוד ללשון הרע כאשר לאתרים קשה לבדוק כל פרט לאשורו, כשיש צו איסור פרסום אז קל לבדוק מתי הוא מופר. מנגנוני הסינונים של האתרים צריכים למנוע הפרות כאלו ממש כפי שהם אמורים למנוע הסתה וביטויים גזעניים. הרי אם אכתוב בעילום שם דרך שרת בחו"ל בטוקבקים סיסמאות בעד המפלגה הנאצית ומצעה, ברור שהביטויים יימחקו מהאתרים, אז מדוע להשאיר מידע שמנוגד לחוק?

teletalk

 האייטם נכתב בשעה 11:00 ונערך בשעה 16:20

 

ניקוי שולחן

המון טעויות הצטברו אצלי באימייל ואני מודה לכל מי ששלח אייטמים. הבה נתחיל:

 

שי דורון לא יכלה לשחק בדרבי. יכול להיות שהסיבה האמיתית היא שהיא בכלל סיכמה ברמת חן?

doronderby

אתר ONE שוב שובר שיא עולם. בעבר זה היה עם שיא העולם ל-200 של בולט, הפעם זה עם מספר הנקודות שנקלעו במשחק כדורסל:dumb-one1

 

נמשל כותב: כנראה שבערוץ הספורט מאד מושפעים ממגפת הבראון שמציפה את מכבי ת"א, ואחרי מרקוס, אלטון ודי בראון, החליטו באתר ספורט5 שהחיזוק החדש שמועמד למכבי הוא ג'יימס בראון (אם לא שחקן נשמה אז לפחות זמר נשמה).
רק מה לעשות, שמדובר בכלל בג'יימס תומאס, כפי שדף המידע שלו מאתר הליגה הטורקית מדווח
http://www.tblstat.net/pd.asp?p=1469

jamesbrown

עוד מנמשל: נדמה שהעורך ב-YNET לא למד שבחיים הכל יחסי, שכן אפשר להגיד בעדינות שדי נסחפו עם הכותרת ואיבדו פרופורציה. "מסע מופלא" זה אחלה תיאור  לנדידת החסידות מסיביר ועד עמק החולה, אבל תיאור חסר פרופורציות עבור שני נצחונות באליפות אוסטרליה על שחקנים שאמנם מדורגים מעליו אבל לא כאלה שדודי לא ניצח בעבר. לא שעיני צרה מההישג היפה, אבל היו אלו 2 נצחונות בלבד. שני נצחונות ודי (אפילו למכבי ת"א בכדורגל יש יותר). מעניין איזה כותרת היה מקבל אצלם צונגה של השנה שעברה (הגיע משום מקום לגמר) או בגדטיס שעשה אותו דבר בעבר.
selaynet

 

יעקב זיו מעביר את קלאודיו קודיצ'יני מעמדת השוער המחליף של צ'לסי לעמדת הקישור

zivchels

 

מוטי פשכצקי ממשיך עם הציטוטים. שימו לב לציטוט בכותרת ואחר כך חפשו בגוף הכתבה מהיכן הציטוט נלקח.
quotepshecha

 

NBA בערוץ הגולד

מוזר, נכון? היום יש משחק NBA בין בוסטון לדאלאס שישודר דווקא בערוץ הגולד. כזכור בערוץ הספורט משדרים משחק אחד ביום חמישי בערוץ הפתוח ומשחק נוסף ביום ראשון בערוץ הלייב. היום בערוץ הלייב משודר חי משחק כדורגל מהליגה הספרדית בין ריאל מדריד לדפורטיבו לה קורוניה. בערוץ הפלוס יש שידור חי של משחק מהליגה האיטלקית בין אינטר לסמפדוריה. בערוץ הפתוח כמובן משודר ערב הכדורסל של ישראל.

הבעיה היא שאם גולשים רכשו את ערוץ הלייב בגין ההבטחה לשידור משחק NBA נוסף בכל שבוע, הם יוצאים מרומים. מדוע? כי על פי לוח השידורים הקרוב, מנויי הלייב לא יקבלו משחק NBA אחר במקום זה שמשודר בערוץ הגולד. אפילו שידור חוזר בערוץ הלייב של המשחק מהערב לא מתוכנן.

 

פרט לארבע – מי יודע?

מכבי ת"א, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים ניצחו. אנחנו מקבלים תגובות על כל שלוש הגדולות בכל העיתונים. כמה באמת אנחנו שומעים על קרית שמונה שבצרות גדולות הרבה יותר ממכבי ת"א?  מישהו בוחן לעומק את הבעיות של בני סכנין או של רמת עמידר ומביא מעקב על פני מספר ימים עם תגובות וניתוחים? מדוע העיתונים לא מוציאים את האף מעבר לארבע הגדולות (אם נוסיף את הפועל ת"א)?

 ברור שהסיפור של נמני הוא סיפור עיתונאי משובח. גם מה שקורה עם גאידמק ובית"'ר ירושלים מאוד מעניין, אך ההזנחה בדיווחים של הקבוצות היותר אפורות גורמת לכך שהתקשורת עצמה מנציחה את המצב שבו בליגה יש 8 קבוצות שהן רק סוג של תפאורה לארבע החשובות.

ראוי לציון

במעריב בפינת הטוב מהמשחק של מכבי ת"א מול עמידר רשום: מאור בוזגלו. היה היחיד שניסה, בעיקר במחצית השניה, וסידר למכבי הניצחון אחרי בצורת ארוכה. דרך אגב, הוא קיבל ציון 5.

פיני בלילי היה המצטיין בנצחון סיבאספור. בישראל היום העורך כבר נוקט עמדה "קשטן, לעיונך".

מה אתם אומרים? יהיה פרומו לדרבי של ליברפול במסגרת הגביע האנגלי באתר ערוץ הספורט?

 

קולו    colorabi9@walla.co.il

סבלנות, רבותי

ינואר 22, 2009

היום בערב יחליט בית המשפט אם להתיר לפרסם את שמות החשודים בפרשת המין. עד אז גם אני מחכה בסבלנות, למרות שיש לי לא מעט מה לכתוב על הנושא ברמת תקשורת הספורט. אני ממליץ לכולם לחכות להסרת צו איסור הפרסום לפני שפותחים בפסטיבל התגובות. עד אז אני אסיר מהטוקבקים כל רמז לזהות החשודים שנוגד את צו איסור הפרסום. למרות שזהו בלוג, גם הוא חייב לציית לחוקי מדינת ישראל ולדיניה.

גם אם מדובר באנשים הקשורים לספורט, עדיין מקום האייטם הזה הוא במדורי הפלילים של החדשות ולא במדורים ובאתרים שעוסקים בספורט. מה כן חשוב? ההשלכות בגין מעצרם וחקירתם על מקומות עבודתם שקשורים לספורט. שום דבר מעבר לכך.

ממש כפי שמעצר פליקס חלפון בגין סמים קשור אך ורק למדור הפלילים. כיצד בני יהודה (בה שיחק כשנתפס) שינתה את הסגל הפותח שלה בעקבות מעצרו? – זה בהחלט קשור למדור הספורט.

 

שינויים פרסונליים ב-ONE

על פי המידע שהגיע אלי, אסף אבולעפיה עולה בדרגה לתפקיד עורך התוכן באתר ONE ומחליף את שי לב. יש לאסף אינטראקציה טובה מאוד עם עובדי האתר ואני מקווה כי מדובר בשינוי שייקח את ONE ממחוזות האינטרסים והרכילות אל מחוזות חדשות הספורט וניתוחים מדויקים ומחכימים.

 

WWE

היו שמועות על כך שערוץ הספורט יסיים את שידורי קרקס ההיאבקות הבידורי, WWE, בערוצים השונים. ופתאום בניגוד לכל השמועות עלו אתמול פרומואים שאחד מה-PPV של המפעל ישודר בשידור חי בערוץ 5+ לייב במקביל לשידורו בארה"ב. למרות שהשידור החי יערך בלילה בין ראשון לשני בסביבות 03:00, מקווים בערוץ הספורט שהדבר יביא מנויים חדשים לערוץ. מדובר על בלון ניסוי, כך שאם יהיו מספיק רוכשים, הערוץ ישקול לשדר עוד אירועי PPV של ה-WWE בשידור חי.

כל זה נכון לאתמול. היום כבר ערוץ הספורט הודיע שהשידור החי של ה-PPV הקרוב של ה-WWE ירד מהפרק. מי שרכש אתמול והיום את ערוץ הלייב בגלל ההבטחה הזו, יכול לבקש החזר על כספו.

 

לא יאמן כי יסופר

תומר גנון מגלובס מדווח כי איגוד הכדורעף ישלם לערוץ הספורט 70 אלף דולר כדי שישדר משחקים מהליגה הבכירה. אני יודע שיש עלות של שליחת ניידת שידור, הקמת עמדה וגם יש לשלם לצוות שנמצא במגרש, אבל זה עדיין מפליא שאיגוד הכדורעף צריך לקחת על עצמו חלק מהמימון בעוד על ענפים אחרים ערוץ הספורט הוא זה שמשלם בשמחה עבור זכויות השידור.
http://globes.co.il/news/article.aspx?did=1000418345&fid=2605

 

תוצאות ארבעה עמודי ספורט בישראל היום

בימי חמישי ישנו טור של רון קופמן שתופס כשני שלישי עמוד. עוד עמוד וחצי על איגו אוטוגרי ולא נשאר מקום לאליפות אוסטרליה. טור של כ-120 מלה אמור לכסות את כל האליפות. גביע המדינה בכדורסל? שני משחקים היו אתמול ושניים יהיו היום ובעיתון מקדישים לכל ארבעת המשחקים גם יחד כ-120 מלים.

 

גאידמק מדבר ב-ONE

הכל עניין של טיימינג. מעל שבוע עבר מאז מסיבת העיתונאים של איציק קורנפיין. המון דיו נשפך במכונות הדפוס על בית"ר ירושלים וארכיוני האתרים התמלאו בכתבות. היום עולה באתר ONE ראיון עם ארקדי גאידמק. מה מכיל הראיון? גאידמק נותן גיבוי לקורנפיין ואומר: "ומעולם לא נתתי רשות לאף אדם לדבר בשמי. כל הידיעות שפורסמו בכלי התקשורת שכביכול נאמרו בשמי, מעולם לא קיבלו את הסכמתי או אישורי לכך". הוא מוסיף שהוא לא ברח מהארץ ושלאוהדי בית"ר אין מה לדאוג.

אחרי כשבוע הכתבה פתאום נראית מעט תלושה. כל האייטמים על אזוגי ודדש נראים כזכרון רחוק. גם אצלי האייטם הזה נדחק למטה. הרי גאידמק שבוע שלם לא הגיב והעדיף לשמור על זכות השתיקה, כך שנראה לי שגם עכשיו יש כאן סוג של ניצול ONE למטרותיו הפרטיות.

http://www.one.co.il/Article/130842.html

עוד מוסיף גאידמק בכתבה ש"על מכירת בית"ר ירושלים אני לא מוכן להוסיף מילה עד שיהיו חדשות של ממש ואנשים רציניים". שעה אחרי פרסום הראיון ב-ONE,  אתר YNET עולה עם כתבה בה מסופר על פניג'ל ומילשטיין שינסו לקנות את בית"ר ירושלים ממנו.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3660418,00.html

 

אתם יודעים איך ליצור קשר אם יש לכם מה להוסיף, משהו על הלב, מידע חדש (או ישן) ואייטמים.

קולו   colorabi9@walla.co.il

הצ'ילבות – פרק 2

ינואר 21, 2009

אז ערוץ הספורט הכניס קטנה לאבי נמני (ראו בפוסט של אתמול). אתמול נמני התנקם כערוץ הספורט כשנתן ראיונות לאתר ONE (שלא התאפקו ורשמו "ראיון מיוחד"), אתר וואלה, אתר YNET, עיתון מעריב (ראיון רחב היקף), עיתון הארץ ועיתון ידיעות אחרונות. מי נשאר ללא תגובה של נמני? ניחשתם נכונה, ערוץ הספורט.

המקורות שלי מדווחים שהיה נסיון לסולחה בין נמני לערוץ הספורט (שיזם את המהלך) ושירלי בר דיין שלא צלח. כרגע נמני עדיין מחרים את ערוץ הספורט.

בינתיים אתר ערוץ הספורט מנסה לשדר "עסקים כרגיל" ובולע את העלבון. שירלי בר דיין מעלה כתבה על קבוצת מכבי ת"א שתחפש חיזוק. בכתבה עצמה כל התגובות המגיעות ממכבי ת"א הן בעילום שם: "בקבוצה אמרו", "בקבוצה הוסיפו", "אחד השחקנים אומר". כלומר מהכתבה עולה תחושה שאבי נמני הוריד הנחיה גורפת שלא מדברים עם ערוץ הספורט, ולכן החשש של המצוטטים להיחשף.

  

כולם מטפלים במכבי ת"א

במדור הספורט של עיתון ידיעות אחרונות יש כתבה פותחת על מכבי ת"א בכדורגל ועל הבעיות. עיתון מעריב עם ראיון בכפולה הפותחת עם אבי נמני, עיתון ישראל היום גם עם שמועות על מכבי ת"א מבחינת קיצוצי תקציב ושמועות על שינויי סגל, ואפילו ישראל פוסט מנצל כמעט עמוד שלם לניתוח של מכבי ת"א בכדורגל.

הטריגר לכל הכתבות הוא המשחק מול נתניה שלשום שהסתיים בשעה מאוחרת. זו הסיבה שאתמול לא זכינו למנת הניתוחים אותה אנו מקבלים היום. אחרי 24 שעות הרבה יותר קל להגיע למסקנות, לבצע ניתוחים ולהשיג תגובות. רק מה? המשחק בין מכבי ת"א לנתניה היה חלש מאוד והסתיים בתוצאה 1-0 לנתניה. למכבי ת"א היו יותר מצבים במשחק כולל מצב בו שטראובר הציל מהחיבורים. אם התוצאה היתה 1-1 בסיום, האם היינו עדיין עדים לכל כך הרבה מלל על מכבי ת"א?

 

רפאל נאה בידיעות

היום הוא מביא בידיעות תגובות שבלוניות של מאמני ברצלונה וריאל מדריד על כך שמדובר בבית קשה בטופ 16 של היורוליג. נאה מגלה לנו שהמאמנים אומרים שפיני גרשון הוא שועל ותיק, שאלבה ברלין יכולה להיות סוס שחור ושהכל פתוח. ניתן היה לחשוב כאילו המקבילים הספרדיים של שמעון מזרחי מדברים.

אני יודע שהכתבים שואלים תמיד אותן שאלות כמו: את מי אתם מעדיפים (לפני ההגרלה)? ומה דעתכם על הקבוצות שתשחקו מולן (אחרי ההגרלה)? התשובות הן בהתאמה: "אין לי העדפה/כולן חזקות/אני לא אגיד" ו-"כולן יכולות להפתיע/ יהיה קשה/ אי אפשר לזלזל".

במעריב ובישראל היום חסכו לנו את התגובות הבנאליות של המאמנים מחו"ל, הגיע הזמן שגם בידיעות ילמדו.

נקודה אחרת בהקשר של רפאל נאה:
ביום שני העלה ארהל'ה ויסברג ב-YNET כתבה על שלוש יריבות מכבי ת"א ביורוליג.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3658698,00.html

אתמול בידיעות נראה שרפאל נאה עשה קופי-פייסט לכתבה של ויסברג תוך שהוא מעט משנה את המילים. הדמיון בין שתי הכתבות רב מדי כולל סדר הנושאים והנוסח.

 

ההקצבות לכדורגל יורדות

ועדת בורוביץ' קבעה שתקציב ההתאחדות לכדורגל ממועצת ההיצורים ירד ב-40%. ההקצבות לכדורסל, ענפים אולימפיים ועוד ענפים שיש עימם הישגים יעלה. בהתאחדות הופתעו: הם בכלל ציפו שההקצבה אליהם תעלה. כנראה הם לא שמעו את רון קופמן שכבר שלשום ביציע העיתונות סיפר על הקיצוץ הצפוי שיקבל ענף הכדורגל. אם בעבר דובר על כך שמועצת ההימורים תקבל את המלצות הועדה, אז עכשיו ההתאחדות אומרת שמדובר רק בהמלצות ושאין חובה לקבלן. יש לי תחושה שאנחנו נהיה עדים להמון לחצים, הכפשות ובעיקר מניפולציות תקשורתיות מצד גורמי ההתאחדות לכדורגל כדי למנוע את הקיצוץ. כפי שהדברים נראים כרגע הלחץ הוא על דרור קשטן והנבחרת: יצליחו להעפיל למונדיאל – התקציב להתאחדות יגדל.

 

יש BA

חובבי ה-NBA מתפנקים היום במספר כתבות: בעיתון ידיעות יש כתבה מרכזית על לברון ג'יימס וקובי ברייאנט.בחינמון ישראל היום יש כתבה על כרמלו אנתוני (אנתוני שחקן קבוצתי? הוא הד קייס לא קטן). במעריב בעמוד האחורי יש כתבה על אורלנדו.

 

טוב ורע היום באתר ערוץ הספורט

מאוד נהניתי לקרוא את הפרוייקט של גלעד מלצר על הספורטאים השחורים ששינו את אמריקה.
http://www.sport5.co.il/articles.aspx?folderid=920&docid=52901&lang=HE

מאוד לא אהבתי את שבעמוד הראשון מופיע האייטם הבא כחלק מהרשת החברתית. עד לאן הולכת ההתבהמות ומה עם הילדים שנכנסים לאתר?

sexclassico

 

משהו קטן על ONE

תקראו לי קטנוני, אך לי זה מפריע. אתר ONE שכח לתת קרדיט מי צילם את התמונה של בן סהר (גם אם היא צולמה בישראל), אך, כמובן, לא שכח להטביע את הלוגו שלו עצמו על התמונה.

saharone

 

דיעה אישית שלא קשורה לתקשורת ספורט

היום פורסם שמכבי חיפה הולכת לתבוע על סך 100 אלף ש"ח את האוהד שזרק את רימון העשן בהיכל נוקיה. ייתכן שזה הפתרון כל עוד ברמה הפלילית האוהדים מקבלים עונשים מצחיקים. אני בעד: אולי עכשיו החיפוי על אוהדים סוררים ייפסק, כיוון שהסגרתם לרשויות יכולה גם לעזור לחזק את קבוצתכם האהודה.

 

תנו לי באימיילים: אייטמים, אינטריגות, שמועות וכל דבר שנראה לכם חשוב ו/או מעניין הקשור לתקשורת הספורט.

קולו    colorabi9@walla.co.il

סוגרים חשבון

ינואר 20, 2009

לא רק לעיתונאים יש אובייקטים שהם מפרגנים להם ואובייקטים שלא. גם לספורטאים יש העדפות אישיות. באחד מגלגוליו של הבלוג הנוכחי הובאו אייטמים על ניקולה וויצ'יץ' ושאראס שהתבטאו שהם לא מתראיינים ל-ONE, זוכרים?

זה התחיל שלשום בערב כשעלה ראיון באתר SPORT5 עם יאניק קמנאן. קמנאן מתבטא נגד אבי נמני ושירלי בר דיין יודעת להמשיך ללחוץ כדי לקבל עוד קצת פרטים עסיסיים על נמני. לגיטימי לחלוטין מבחינתי.
אתמול אבי נמני התראיין ל-ONE וגם ל-YNET, אך את ערוץ הספורט הוא החרים. שירלי בר דיין עדיין עלתה אתמול לאחר המשחק מול נתניה עם כתבה בה מופיע ציטוט שפלט נמני במנהרה על איכות היריבה.

היום אתר ערוץ הספורט סוגר חשבון עם נמני כשאחת הכתבות הראשיות באתר היא של מוטי פשכצקי ומביאה את התגובה של מישהו משחקני נתניה (לא נאמר מי) לדברים של נמני. אפילו תגובה אנונימית ואנמית  תהפוך לכותרת ראשית של הכתבה כל עוד היא סוגרת חשבון עם מי שמגיע לו.

הנה הלינק לכתבה האחרונה של פשכצקי. ממנה אפשר לעבור לכתבות הקודמות.
http://www.sport5.co.il/HTML/Articles/Article.64.52921.html

 

משחקים בקאקה

שלשום היתה מרוחה על עמוד השער של מעריב האופציה של קאקה לחתימה במנצ'סטר סיטי. בכתבה עצמה של יעקב זיו נאמר שהוא אמור לקבל משכורת של 15 מיליון ליש"ט לעונה וישולמו גם 108 מיליון ליש"ט עבור ההעברה. היום יעקב זיו מספר שהעסקה סגורה ומדובר ב-117 מיליון ליש"ט סכום העברה ו-17 מיליון ליש"ט משכורת לעונה. והנה, שום דבר לא נסגר וקאקה נשאר במילאן. אתר ערוץ הספורט אפילו העלה את  סכום המשכורת שהובטחה לשחקן ל-26 מיליון ליש"ט לשנה.

 

SPORT5 ומירוץ האופניים באוסטרליה

עם יד על הלב, כמה מכם ידעו עד השנה שישנה תחרות רכיבת אופניים באוסטרליה? אפילו הטור הספרדי לא מקבל אצלנו כמעט כותרות. רק מה? לאנס ארמסטרונג חוזר לרכוב בתחרות האוסטרלית וערוץ הספורט רכש את הזכויות וישדר את המירוץ בערוץ הפרימיום 5+ LIVE. ההוראה מלמעלה אומרת שיש להבליט כל אייטם שישודר בערוץ הלייב, גם אם הוא לא ממש מעורר עניין ואכן אנחנו מקבלים פרומואים גם בחדשות הספורט בטלוויזיה וגם באתר.

לא רק אופניים, הנה עכשיו הכתבה הראשית באתר SPORT5 היא על מנצ'סטר יונייטד שתשחק בגביע הליגה. מישהו זוכר מתי הכתבה הראשית באתר SPORT5 היתה פרומו לקראת משחק חשוב בליגה האנגלית עצמה אשר (לא) במקרה גם ישודר דווקא בצ'רלטון?

 

טור אורח של מישהו שמעדיף להישאר בעילום שם

 ביום א' צפיתי במשחק בין אוסאסונה לריאל מדריד. הייתה שם שערוריית שיפוט ענקית, כאשר שני פנדלים ברורים לא נשרקו לטובת אוסאסונה ובשני המקרים קיבל אותו שחקן צהוב כשבפעם השנייה היה זה צהוב שני שהוביל להרחקתו (הנה לינק לידיעה בנושא):

http://www.goal.com/en-india/news/105/main/2009/01/19/1068253/osasuna-president-slams-refereeing-scandal
 
לאחר המשחק הצצתי באתרים בארץ לראות את ההתייחסות לסקנדל השיפוט, שללא ספק היה הסיפור המרכזי במשחק ובמחזור כולו. אלא שלהפתעתי גיליתי שאף אתר לא באמת שם לב למה שהיה שם. רצוי שהאחראים ילכו לצפות בתקצירי המשחקים המשודרים ולחפש מידע גם באתרים הזרים כדי להביא תמונה מלאה קצת יותר מרשימת הכובשים במשחק.
באתרים המובילים כנראה לא חיפשו לברר יותר מדי מה היה בברנבאו. שימו לב לסיקורים של המשחק:
 

http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=378&docID=52839&lang=HE

http://www.one.co.il/Article/08-09/3,10,134,0/130654.html

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3658291,00.html

http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/841/885.html

http://sports.walla.co.il/?w=/316/1419979

היחיד ששם לב לעובדה ששני פנדלים לא נשרקו לאוסאסונה היה YNET, אבל גם שם לא הפכו את זה לסיפור של הידיעה (סתם עריכה גרועה). ביתר האתרים כנראה צפו בדקות האחרונות של המשחק, אז שמו לב רק לפנדל השני. בוואלה אפילו לא שמו לב שהשחקן המוכשל הורחק. הגדילו לעשות ב-NRG שלא ציינו שום דבר פרט לכובשים.

 

אין BA

ב-NBA לוס אנג'לס לייקרס ניצחו את קליבלנד קאבלירס בקרב צמרת. קובי ברייאנט משחק בקבוצה הראשונה ולברון ג'יימס בשניה. אתר YNET החליט להפוך את זהות המנצחים.

lebkobe

 

צריך להזכיר לכם את האימייל שלי שוב, או שאתם כבר יודעים לאן לשלוח אייטמים, חדשות, מידע פנימי ושאר ירקות?

קולו   colorabi9@walla.co.il

סקר TIM החצי שנתי

ינואר 19, 2009

סקר TIM החצי שנתי פורסם. על פי הסקר גם אתר ONE וגם אתר SPORT5 נחלשו. החשיפה השבועית של אתר ONE ירדה בערכה כמעט ב-18% עד לרמה של 13.7% ואתר ספורט 5 ירד ב-14.5% לרמה של 11.1%. הירידה בחשיפה של אתרי הספורט במהלך חצי השנה האחרונה היא מפתיעה מאוד כיוון שבקיץ נערכה האולימפיאדה בבייג'ין. כלומר אם נוריד את אפקט האולימפיאדה, נגלה שהירידה חריפה אפילו הרבה יותר.

אני מקווה כי ציבור הגולשים הבין שדיווחים על שמועות, ידיעות זניחות ובעיקר אינטריגות ואינטרסים אישיים לא כל כך מעניינים גם אם באתרי הספורט מתייחסים לכך ברצינות כאילו מדובר בשיאי עולם אולימפיים.

 

ערוץ הספורט מונופול?

בתגובות לפוסט של אתמול עלתה השאלה מדוע ב-YNET מפרסמים את שידור הגרלת היורוליג בערוץ הספורט. לכאורה כיוון ש-YNET הם בבעלות ידיעות אחרונות ולעיתון יש גם אחוזים ב-ONE, זה נראה מעט מוזר. הרי גם בחינמון 24 דקות יש שיתוף פעולה בין YNET ל-ONE באייטמים שמרכיבים את מדור הספורט.

התשובה נעוצה בכך שאתר YNET חתם על שיתוף פעולה עם ערוץ הספורט עוד במהלך שנה שעברה. כרגע אתר ערוץ הספורט מספק תכנים גם לאתר וואלה, פורטל נענע10, אתר NFC, גלובס, דה מרקר, פורטל תפוז, YES, ועוד מגוון רחב מאוד של אתרים.

marker5

globes5

ערוץ הספורט דרך כל האתרים האחרים הופך עצמו לגוף המרכזי שמספק את החדשות הספורטיביות האקטואליות ביותר. כיוון שהערוץ הזה נגוע באינטרסים משל עצמו כמו למשל הגברת המודעות למפעלים שמשודרים בערוץ הלייב והקטנת המודעות לאייטמים עליהם יש לצ'רלטון זכויות שידור, אז המונופול הזה לעיתים מנוצל בצורה שאינה תמיד מיטיבה עם צורך הגולשים לקבל את התמונה המלאה של אירועי הספורט בארץ ובעולם.

 

מי עלה קודם?

זה כבר נדוש, יוצא מהאף, אבל עדיין מצדיק התייחסות. אתר ONE עלה עם פרסום ראשון בידיעה על החתמת ג'ייסון ויליאמס בנהריה. שימו לב שיש שלושה אתרים שהקדימו אותו (YNET, ערוץ הספורט וטלספורט). אחד אפילו בשלוש שעות תמימות.

jasonone

jasonynet

sport5jason

jasontele

 

NBA בצ'רלטון

אתמול התחלתי לראות את שידור משחק ה-NBA בערוץ ספורט1 של צ'רלטון. באולפן נמצאים נדב טמיר ולייזי גורדון, שניהם אקס ערוץ 1. בפן החיובי ניתן לומר שהשניים לא משתלטים על השידור האמריקאי ולא מרגישים צורך ללהג כל הזמן כפי שקורה בשידורי ה-NBA של ערוץ הספורט. בפן השלילי ניתן לומר שהבעיה המרכזית היא שחסרים המון ידע והבנה אצל הצוות. זה מתחיל מטעויות בשמות של השחקנים, דרך הפרובינציאליות שנוגעת בכל מה שקשור באנטוני פארקר (ששיחק במכבי עם יאסי-K), דרך אי הבנה של מהלכים במשחק והמון חסרון ידע בהסטוריה של השחקנים, בסגנון המשחק שלהם וחולשותיהם.

אז אני מבין שיש נסיון לחקות את שימי ריגר על ידי הבאת פרסונה עם מבטא אמריקאי, לשון ציורית וחוש הומור שתשב בעמדת הפרשן, אך עדיין שימי מסוגל לשלוף את ההסטוריה של השחקנים עוד מהמכללות כולל חבריהם לספסל. נדב טמיר מול עופר שלח או ירון טלפז זה נצחון בנוק אאוט לערוץ הספורט. אני בטוח שניתן למצוא אפילו בין הקוראים כאן מישהו שיהיה עדיף על הצמד בצ'רלטון.

נשברתי ועברתי לראות את ערב הכדורסל של ישראל עם הסל השבור בחולון.

 

אני מזכיר לכולם שהאימייל של רעב וצמא.

קולו    colorabi9@walla.co.il

סדר חדש בחבילת הספורט ב-YES

ינואר 18, 2009

כזכור לכם ב-YES העבירו את ערוץ יורוספורט מאפיק 51 למקום גולה בתא נידח שמספרו 112. בנוסף לפרסום בבלוג גם השתדלתי להציק ל-YES טלפונית כל פעם מחדש על המיקום הבעייתי. אין לי אגו גדול כדי לחשוב שהשפעתי במשהו, אך מותר לי לקוות שאני לא היחיד שבא בטענות.

בכל אופן, ערוץ יורוספורט חוזר למקומו המקורי באפיק 51 החל ממחר כחלק מאיחוד כל ערוצי הספורט והגברים ביחד. בנוסף ערוץ אגו עובר לאפיק 60, אגו טוטאל ל-61, פוקס ספורטס ל-62 ואקסטרים נע למספר 63.

גם הבן החורג שהביא חדשות אינטרנטיות פעם מ-ONE והיום מ-SPORT5 עובר מהתפוצות של ערוצי 300 ומעלה (למען האמת 335) אל ערוץ 59, מה שאומר שהכוח של ערוץ הספורט בהסכם עם YES גדול הרבה יותר מאשר היה לאתר ONE.

בקיצור הנה רשימת כל ערוצי הספורט והגברים ב-YES שקובצו למקום אחד:
יורוספורט – אפיק 51
ESPN – אפיק 52
ספורט 2 – אפיק 53
ספורט 1 – אפיק 54
ספורט 5 – אפיק 55
ספורט 5+ – אפיק 56
ספורט 5+ GOLD – אפיק 57
ספורט 5+ LIVE – אפיק 58
ספורט 5 אינטראקטיב (חדשות אינטרנטיות) – אפיק 59
אגו – אפיק 60
אגו טוטאל – אפיק 61
FOX SPORTS – אפיק 62
ערוץ EXTREME – אפיק 63

 

אוהדי סכנין

אוי, כמה מילים נשפכו על המשחק בין בני סכנין להכח עמידר. חשבו להעתיק את המשחק למקום אחר, בהמשך אושר שהמשחק יערך באצטדיון דוחא. פחדו שיהיו אירועים אלימים וגזעניים בקהל, אך בפועל המשחק עבר בשקט מבחינת אירועים מהסוג הזה. כנראה שעורך הכתבה של מחמוד גאליה במעריב חיכה לאקשן כי  רשום בכותרת המשנה שהאוהדים של סכנין לא עשו שום דבר שראוי לציון. מצד שני הקהל הסכנינאי קיבל ניקוד 7 בגלל ש"1500 דחפו גם כשהיו בפיגור". האם "דבר שראוי לציון" נמדד רק בהתפרעויות, קללות ואלימות?

בידיעות אחרונות מאזן גנאיים (ה-י' הנוספת מופיעה בעיתון) מקבל את הציון "הכי רע" לאחר שטען כי התקשורת "רוצה דם". מי שקרא את הטור האחרון של ייגר מגלה שיש דברים בגו בייחוד כשמדובר בעיתון ידיעות אחרונות. כתוב גם: "כל הכבוד לסכנין על האירוח אתמול, חבל שראש העיר מאבד את הראש". זה לא ממש מסתדר עם הדיווח של גאליה ממעריב שמדווח: "ההתנהגות של הקהל בהתאם לבקשתו של מאזן גנאים מהאוהדים…היתה תקינה לחלוטין".

 

אוהדי מכבי חיפה

כשאין אקשן מצד סכנין, אז כל העיתונים עוסקים בהתנהגות אוהדי מכבי חיפה, הקללות והשלט שהם הרימו נגד רוני לוי. לא משהו חדש שאנו לא מכירים. הרי במהלך השנים האחרונות עלו שלטים שונים בקהלי הספורט בארץ (מישהו זוכר את "100% אנטיוכוס" שאוהדי קבוצת הפועל ת"א בכדורסל החזיקו במהלך חנוכה? אוהדי מכבי ת"א בכדורגל יצאו עם שלט: לוני, אתה החוליה החלשה, שלום!) ואני לא זוכר כזה עליהום תקשורתי בגלל שלט. ידיעות אחרונות אמורים להיות האחרונים שבאים בטענות לקהל לאחר שהם ניפחו את בלון רוני לוי מול מכבי חיפה עוד מיום שלישי.

 

עוד קטנות

בישראל פוסט מדור הספורט גדל לשלושה עמודים וחצי. בייחוד ביום ראשון זה מהלך מבורך.

בישראל היום יש בעצם ארבעה עמודי ספורט נטו. קשה לי להתחבר לתיאור השבועי של משחקי ליגת העל של רובינשטיין ולחמני – נראה שיש רצון להביע אמירות, אבל בלי דיווחים על מה שקרה במגרשים, זה יוצא תלוש. גם מי שקרא את החייל האמיץ שווייק יודע שזה לא "ארבע אחרי המלחמה" אלא "שש אחרי המלחמה".

הגורם(ים) המקורב(ים) לגאידמק שמתבטא(ים) בעיתונים השונים ובאתרי האינטרנט מיותרים לחלוטין בייחוד כששבענו ממקורבים ומשמועות במהלך כל סוף השבוע. עד שלא שומעים מפי הסוס עצמו (זה רק ביטוי, לא לתבוע), כל דברי המקורבים הללו שווים כקליפת השום. 

לידיעת אייל לוי ממעריב, יש בעיה לוגית במשפט: "איך זה שבעוד אסולין ויבואה ממריאים, הגרף של ברוך דגו בנסיקה?" – נסיקה זה גם כשהמטוס עולה למעלה.

עוד ממעריב: גבעת שמואל נצחה 68-65 כפי שמופיע בגוף הכתבה ובבוקס סקור או 68-64 כפי שמופיע בכותרת?

כתבה טובה מהסוג שלא רואים הרבה עלתה בטלספורט:
http://www.telesport.co.il/CodeNew1024/article.aspx?id=16984

היום מתקיימים שני גמרים איזוריים ב-NFL המהווים את השלב האחרון לפני הסופרבול. במעריב ובידיעות יש אזכורים קטנטנים לכך. בישראל היום אין כלל אזכור, אך הם יוצאים אצלי זכאים מחמת הספק בגלל אילוצים של חוסר מקום.

 

טוקבקים גזעניים באתר ספורט5

איפה המסננים של האתר?

azagazan

 

מהירות עדיפה על דיוק?

הגולש אבינועם עובדיה שלח את הקטע הבא (צילום המסך והמלל):

 bernstein

מדהים שזה מה שהיא העלתה כידיעה ראשית באתר. השם שהיא כתבה זה ג'ונתן ברנשטיין, שהוא בכלל מגן ימני שמשחק בליגה האמריקאית בקבוצת שיבאס והיה מועמד להגיע לקרית שלום בעונה שעברה. מי שמגיע עכשיו הוא רת' ברנשטיין, בלם אמריקאי. במקרה הספקתי לשמור את העמוד המקורי עם השם ג'ונתן
ברור שהיא לא ממש בדקה את השם הנכון ורצה לשים כותרת פרסום ראשון על בלם שלא יכול לשחק גם בהפועל בת ים. אחרי שעה שינו את השם בידיעה…

 

כרגיל, האימייל שלי צמא לסיפורי תככים, טורי אורח, אייטמים, מידע פנימי וכל מה שאתם חושבים שיעניין אותי. שיהיה לכולם יום שקט

קולו   colorabi9@walla.co.il

ייגר VS אופירה

ינואר 17, 2009

יצאתי לחופשת סופ"ש משירות המילואים, ובמשך השבוע הצטברו אצלי במייל מספר חומרים, והמרכזי בינהם הוא כתב התביעה המלא של ייגר נגד אופירה. אני מביא לכם פה את החלקים העיקריים מכתב התביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בת"א-יפו, כדי לשפוך טיפה אור על הפרטים העיקריים בכתב התביעה.

הצדדים של התביעה: התובע, שלמה מן,  שמיוצג ע"י עו"ד שלמה מורמי ועו"ד יהונתן י. קלינגר. הנתבעות, אופירה אסייג, חברת סיטינט בע"מ (מפעילת אתר האינטרנט ONE) וחברת בזק בינלאומי. מהות התביעה: נזיקית, חוזית, פגיעה בפרטיות, גזל סוד מסחרי ועוולה חוקתית.

רקע עובדתי כפי שמופיע בכתב התביעה: "הנתבעות 1 ו-2 (אופירה ו-ONE, ש"ה), יחד עם כלי וגורמי תקשורת אחרים, סוקרו ע"י התובע אשר הביע את דעתו האישית עניינית ורלוונטית והקשורה בין היתר להעדר יושרה מקצועית מטעמן, מתן יחסי ציבור והסוואת תוכן שיווקי כתוכן עיתונאי, קידום מקורבים, חיסול חשבונות עם מתחרים, תחרות בכלים לא הוגנים, הכנסת סטנדרטים מאוד נמוכים של התרועעות עם עבריינים ומושאי סיקור עד כדי מתן הגנה מפני סיקור למקורבים והפלת הגבולות האתיים של מקצוע העיתונות ועוד".

"התובע, כמו רבים אחרים הכותבים בלוגים, עשה זאת באנונימיות ובהתאם לתנאי השימוש של האתר תפוז. שימוש התובע בכינוי ולא בשמו האמיתי נועד על מנת שיוכל ליתן ביקורת חפה מאינטרסים ולא יהיה חשוף לאיומים מצד מושאי הסיקור, כפי שקרה בפועל".

"זכותו של התובע, לביטוי אנונימי, היא חלק מחופש הביטוי שלו וזכותו לפרטיות, כפי שזו מוכרת ע"י חוק הגנת הפרטיות תשמ"א-1981 וחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו". "החל מחודש ינואר 2008 ועד חודש מרץ 2008 פעלו הנתבעות בצורה נמרצת להסרת התוכן של התובע מאתר תפוז. הדבר נעשה בעקבות פרסומים בהם התובע מבקר את יושרתם העיתונאית של הנתבעות ומציין כי אלה פעלו בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם כללי האתיקה והדרך המקובלת".

"בחודש מאי 2008 הומצא לביתו של התובע ע"י הנתבעות כתב תביעה…, בעילת לשון הרע על סכום של 2 מיליון ש"ח בגין פרסומיו בבלוג. התביעה נועדה להלך איימים על התובע, לפגוע בשלוותו והיא משוללת יסוד בבסיסה".  

"פרטי התובע, ככל שידוע לתובע, לא נמסרו מעולם לנתבעות בהליך משפטי כנדרש בדין, ואלו השיגו את פרטיו תוך פגיעה בפרטיותו". "כתוצאה מפרסום זהותו של התובע בעצם הגשת התביעה נגדו והפרסום שנלווה לה ביוזמת הנתבעות, פוטר התובע מעבודתו כעורך במדור הספורט של עיתון מעריב".

מהות התביעה: "התובע יטען כי פעולות הנתבעות לחשיפת פרטי התובע מהוות פגיעה בפרטיות ע"פ חוק הגנת הפרטיות". "התובע יטען כי הנתבעות השיגו את כתובת ה-IP שלו באמצעים לא חוקיים, ולא קיבלו לכך שום צו שיפוטי". "…הדרך החוקית היחידה להשיג את זהותו של מי שמשתמש בכתובת ה-IP היא באמצעות צו בית משפט המורה לנתבעת 3 (בזק בינ"ל, ש"ה) להעביר את פרטיו האישיים של התובע שרשומים רק אצלה, שכן הוא מנוי אצלה".

"התובע יטען כי אלמלא היו פועלות הנתבעות לחשוף את זהותו, לא היה מפוטר מעבודתו". "בעקבות פעולות שיזמו הנתבעות 1 ו-2 ושת"פ של נתבעת 3, והכל בניגוד לדין, הפרה מעסיקתו של התובע את החוזה עמו ובכך נפגעה פרנסתו העתידית, בהפרשות לפנסיה וביכולת ההשתכרות שלו". "עקב פיטוריו מהעיתון מעריב, ובעיקר בגלל הרקע לפיטוריו, כאשר נקשר לשמו חוסר לויאליות למקום העבודה עקב העברת ביקורת בבלוג גם על מדור הספורט במעריב, נרתעים מעסיקים פוטנציאליים בתחום התמחותו של התובע מלהעסיקו".

הסכום אותו תובע ייגר: "התובע שם את סכום נזקו בסכום גדול יותר מסכום התביעה, אך כאמור, בשל חסרון כיס לתשלום אגרת בית המשפט, הוא מעמיד את תביעתו על סכום כולל ומצטבר…על סכום כולל של 500,000 ש"ח, תוך שהוא מבקש לשמור על זכותו לתקן את סכום התביעה".  

החלקים שהבאתי פה הם החלקים החשובים ביותר בעיני מכתב התביעה של ייגר נגד אופירה, מקום עבודתה ובזק בינ"ל. ששאלתי את ייגר מדוע הוא לא הגדיל את סכום התביעה שלו, מכיוון שאם לאופירה היתה מספיק בושה לתבוע אותו ב-2 מיליון שקלים, הוא היה צריך לתבוע בסכום של 4 מיליון, ייגר ענה לי את התשובה הבאה: " הסיבה לסכום התביעה היא דמי האגרה הגבוהים. כדי לתבוע חצי מיליון שקל עולה 12.500 שקל וזה הסכום שאני יכול להרשות לעצמי בימים אלה". בסופו של המייל ייגר זרק לנו כפפה, שאני לא יודע אם ניתן איכשהו להרים אותה, אבל אולי צריך לחשוב על זה ברצינות כי ככה אולי הם יחטפו מכה שיהיה להם קשה להתאושש ממנה: "אם קוראי הבלוג מעוניינים לעשות מגבית ציבורית, אז אין בעיה להעלות את סכום התביעה גם ל-5 מיליון".  

טעויות באתרי האינטרנט השונים:

מכיוון שכל השבוע לא הייתי בבית, הקשר היחיד שלי לעולם הספורט היה מוסף ידיעות שמחלקים בצבא, וקצת גלישה דרך הפלאפון, לכן אין לי תובנות מעמיקות על ההתנהלות של תקשורת הספורט בשבוע האחרון. אספתי את כל החומרים האלה רק ב-24 השעות האחרונות. אמנם אלה טעויות קטנות, וברובן טיפשיות, אבל הן צריכות להופיע פה, כדי שבפעם הבאה לפני שמעלים ידיעה, כדי שיעבור עליה עוד אדם אחד אחרון. אז בואו נתחיל:

שימו-לב כמה טעויות בידיעה אחת קצרה. כנראה לאתר ספורט 5 יש בעיה מסוימת עם השורש ת.ק.פ, וכל פעם שהם צריכים להשתמש בו, הם עושים זאת פעמיים:

derbisport5

 עוד קצת ספורט 5, טעות בתוצאת המשחק אחה"צ בבלומפילד:

ashdodhapoelsport5

זה קורה גם לטובים (וואלה! ו-YNET):

wallarialynetbeitar

מישהו הבין את הגליצ' הבא:

אתמול פורסם הגליצ' הבא מבית היוצר של מערכת גליצ'ים המפורסמת:

glitchone

עזבו לרגע את טעות הכתיב (שאנו רואים שקורה אצל כולם), מערכת גליצ'ים בוכה באופן פומבי שאברם מסנן אותם. הכי מצחיק אותי זה שהם מבקשים ש"כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש לדווח למערכת גליצ'ים". אולי תצאו מהקוביה שלכם במשרד, תיגשו למערכת שלכם ותבררו איפה הוא בדיוק, כי הם העלו ידיעה עליו ועל מעשיו (עוד כתבת יחצנות שגורמת לי לבחילה, ומתחת לתמונה יש כיתוב "לא מערבב ספורט ופוליטיקה"- אולי הגיע הזמן שילמדו ממנו משהו ):

grantone

מחר בבוקר אני חוזר למילואים (אין ספק שזה חופש מכל הבלגן היום-יומי). כרגע מחליף אותי קולו עד שאני אחזור בתחילת פברואר לכתוב באופן סדיר בבלוג. אתם יכולים לכתוב לי אם אתם רוצים:

shushuhashual1@gmail.com

או לשלוח לקולו חומרים עדכניים יותר שיכנסו לפוסטים שהוא יעלה בזמן שאני לא פה:

colorabi9@walla.com

שיהיה לכם שבת שלום וערב שקט לכל תושבי הדרום!

שושו השועל