משחק העונה

אייל ברקוביץ' בעמדת הפרשן סימן את יבואה והצליף בו את נחת לשונו לכל אורך המשחק תוך כדי שימוש באת חפירה, מכוש ודחפור. ישנם עוד שחקנים של הפועל ת"א שלא ממש עשו הרבה, אבל איכשהו הכל התנקז ליבואה שסומן כמטרה מבחינת ברקוביץ' מאז ההיעדרות שלו.  ברקוביץ' אפילו הודה בכך בשידור שמבחינתו השחקן כלל לא היה אמור לשחק "כך כתבתי ב-ONE". אולי יבואה לא היה אפקטיבי, אבל אני ראיתי שהוא לפחות ניסה – הוא היה מעורב במעט המהלכים ההתקפיים שעשתה הפועל ת"א. לשיאו הגיע ברקוביץ' כשאמר שהוא היה מוותר על יבואה תמורת 0 שקלים.

אייל ברקוביץ' כאדם לא היה עובר את אייל ברקוביץ' הפרשן. כולנו זוכרים את המאמר בו אייל יצא נגד מעורבות יתר של ההורים תוך שהוא משכיח את זה שהוא עצמו תקף עם דני עציוני בגלל חילוקי דיעות לגבי ברקוביץ' ג'וניור. אייל ברקוביץ' בעברו כשחקן גם הרשה לעצמו להתנהג באותן דרכים שהוא עצמו מגנה כרגע. אתמול שוב צצה הצביעות בנושא הזה.

יורם ארבל בעמדת השדר פשוט נגרר אחרי ברקוביץ' ולבסוף התחיל להגיב גם הוא נגד יבואה לעומת שחקני הפועל אחרים.

 

ידיעות ומעריב

לגבי משחק העונה, אני קודם כל רוצה להתייחס למה שכתב אמיר אפרת בטורו אתמול בידיעות אחרונות: "עזבו אותי מיניב קטן וגילי ורמוט. הגיע הזמן לסגור את התיק הזה", וגם: "זה אולי מפתיע, אבל ה-11 של האדומים חזקים יותר". היום בטורו: "אני לא מגלה לכם כלום כשאני מציין שכבר 10 שנים בערך, כל המשחק של חיפה עובר דרך יניב קטן. כל הכבוד לקטן על ההצגה אתמול, אבל אף אחד לא הפריע לו".

יניב קטן זוכה לציון הנדיר 10 בידיעות. מי שיקרא את מהלך האירועים של המשחק של איתי אליהו לא יבין מדוע. גם המשפט של ליפקין לא שופך הרבה אור בנושא: "כל השחקנים של חיפה ראויים למחמאות. בלטו במיוחד הילד אייל גולסה, שהחליף בדקה ה-23 את גוסטבו בוקולי הפצוע והוכיח שוב שבחיפה גדל יהלום, ובירם כיאל שלקח מנהיגות במרכז המגרש".

גם במעריב קטן מקבל את הציון 10 ואניימה 9, אבל שחקני השדה של הפועל ת"א מקבלים ציונים של 4-5 ולא 2-3 כמו שחילקו בידיעות.

שאלה שאני משאיר פתוחה: יש ספק למישהו שאם הפועל ת"א היתה מצליחה להשוות בפוקס בסיום המשחק, אז יניב קטן לא היה זוכה בציון 10?

אחרי מוסף פתיחת עונת כדורסל מגוחך אי שם בשלהי השנה שעברה (שהיה לעג ושנינה בברנז'ה) החליטו בידיעות לתקן את הרושם ויצאו עם פרוייקט גדול ומושקע לקראת הפיינל פור. שמונה עמודים עם הרבה כיוונים שונים: מליניאק בודק את הגבוהים בארבע הקבוצות, נאה ואשד מראיינים ארבעה ישראלים מארבע הקבוצות (מזל שקוז'יקרו הוא אחד המרואיינים, אחרת זו היתה כפולה משמימה לגמרי), חדשות אחרונות של נאה, גליקמן ואפל, ארבעה טורים של ארבעה פרשנים על ארבעת המאמנים (תנחשו לבד על מי כותב רפאל נאה)  וכתבת מפתחות של צביקה שרף (מאוד מוזר שהוא לא מקבל גם קרדיט בשער האחורי). פרוייקט מוצלח וטוב.

מעריב הלכו על הבנאלי. אבי אורנן מראיין את אבי אשכנזי מחיפה. סט של חדשות ותגובות מכל הקבוצות וטורי פרשנות של אביב לביא ועפר שלח כשכל אחד מתלבש על משחק אחד. היתרון היחיד של מעריב מול ידיעות הוא הסטטיסטיקה. כל אוהד כדורסל יודע שכדורסל נמדד גם בסטטיסטיקות ולו היו טבלאות סטטיסטיות גם בידיעות, הפרוייקט שלהם היה מושלם.

אם כבר הזכרתי את הסטטיסטיקה, אני מאוד אוהב שגם בכדוריד עלתה במעריב טבלה סטטיסטית. אולי עם עוד טבלאות כאלה בכדוריד ובענפים אחרים שנותנות ערך מוסף מעבר לכובשי השערים ולתיאורים מהמשחק, היחס אליהם ישתנה. בידיעות, לעומת זאת, מתייחסים עדיין לכדוריד כאל סרח עודף.

 

ישראל היום

 לא רק אמיר אפרת נפל בתחזיות. יותר ממנו נפל שלמה שרף. הנה מה שכתב אתמול: "על שתי הקבוצות לשחק ולחתור למשחק התקפי…. האם זה אכן יקרה? תשכחו מזה. אלישע לוי יצופף את המשחק מהרגע הראשון, ובאופ פרדוקסלי יסתמך על החוליה הפחות מוכשרת של קבוצתו – ההגנה. עם פילוסופיית משחק המתבססת קודם כל על העקרון 'לא לספוג', הוא ינסה לעקוץ את הפועל ת"א ". היום הוא כבר מלא תשבחות לאלישע לוי ("הוא ספג ממני לא מעט ביקורת לאורך העונה, אבל אתמול הוא הביא את חיפה מוכנה על הצד הטוב ביותר"). שום חרטה על נבואה שלא התגשמה.

בתחום הכדורסל אבי סגל חוגג עם חדשות וניתוחים לקראת הפיינל פור. ארז אדלשטיין מוסיף ניתוחים טכניים. סיקור לא רע, אבל עדיין חסר לי קצת אלי סהר שיכול להיות יותר נשכני.

מזל שישנו רון קופמן שיכול לתת קצת יותר על הכדוריד מאשר עוד ידיעה קטנה בשולי העמוד.

 

הפרסומת של  ברקוביץ'

שימו לב לפרסומת הבאה שמציצה מאתר ONE. ניסיתי לברר אם ברקוביץ' שילם עבור הפרסומת הזו או שמדובר בפרגון לאחד מעובדי האתר, אך עדיין לא קיבלתי תשובה. יש לי ניחוש על בסיס האייטמים שבהם מסעדת 206, סוכנות רוברטו ושאר גורמים מקבלים פרסומות חינם ב-ONE, אך הוא עדיין רק בגדר ניחוש.

commberko

 

קטנות

שלשום שודר בערוץ הספורט משחק הפלייאוף השביעי בין בוסטון לאורלנדו. בלוח השידורים של אתר ערוץ הספורט השידור לא הופיע וגם לרוב העיתונים לא יצאה הודעה. בסוף המשחק שודר, אך חלק מהרייטינג נגרע בגלל חוסר מודעות של הציבור.

דני עציוני תובע את אייל ברקוביץ'. בידיעות ובמעריב יש התייחסות קטנה, בישראל היום כותרת גדולה. האם יש כאן נקמונת של רביב שכטר אשר  נתבע על ידי אתר ONE בו עובד ברקוביץ'?

פרוייקט היכל התהילה עומד לפני סיום. אתמול ביציע העיתונות היה נסיון לבחור את חמשת השחקנים הגדולים על ידי הפאנל. מדוע חמישה? זה כדורסל כאן? עכשיו מבקשים באתר לבחור את השער הגדול של הכדורגל הישראלי. כמובן שהשער של סטלמך לא מועמד, כי הוא לא צולם. גם השער של מלמיליאן (קיבל כדור על קצה רחבת ה-16 עם הגב לשער, הקפיץ פעם אחת, פעם שניה על הברך, פעם שלישית בכף הרגל ובפעם הרביעית בחצי סיבוב השחיל בעיטת יעף לפינה הרחוקה של החיבורים מעבר לידי השוער) קבור אי שם במרתפי ערוץ 1. ראובן עטר מחצי מגרש או הריפעטיל גם לא במועמדים. ארבעה שערים לבחירה הם ממשחקי הנבחרת ורק אחד (מכנס) מהליגה. מדוע צריך לבחור שער אחד? ממתי שער יכול להיות חבר בהיכל התהילה?

לא רק שרף ואפרת טעו בניחוש שלהם, גם פוהורילס (אייטם של בני):
http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/878/000.html

ועוד משהו קטן על אייל ברקוביץ' (היום הוא מככב אצלי). הנה דבריו מסיום משחק העונה אתמול: "אם נסכם במלה אחת – הצדק נעשה".

 עדכון: מנויי מעריב ובאי היכל נוקיה מקבלים היום מוסף נוסף לפיינל פור. המוסף לא נמכר בחנויות

 

אני לא יודע מתי אני אעלה עוד פוסט.

קולו   colorabi9@walla.co.il

21 תגובות to “משחק העונה”

  1. רוני יחזקאל Says:

    תקשורת הספורט, פלוס כתביה, בארץ, הם תחתית השאול וזבל אנושי. הכי מצחיק שכל כתב ספורט, חושב שהוא לפחות דנטה. כולה מתעסקים פה בכדורגל והחשיבות העצמית שהם נותנים לעצמם כתבי הספורט, משול לחשיבות העצמית שנותן לעצמו הנחש לפני שהעכבר נבלע בקיבתו. בין קוראי הספורט לא חסרים אנשים אינטליגנטים, די להבין, כמה סרחון נודף מהם. פשוט מגעילים. כולם חכמים בדיעבד.

  2. קולורבי Says:

    מה שאפרת עשה בידיעות זה כלום לעומת הטור של ברזל בהארץ שאומר כמה אלישע לוי גדול ושחר גדול וחיפה גדולה אחרי שכתב כמה פעמים בחדשים האחרונים כמה לוי לא מתאים וכמה שחר אשם במצב של חיפה ואיך לחיפה יש את הסיכוי הכי נמוך לעומת שלוש האחרות לקחת אליפות….מצחיק נכון, אם זה לא היה עורך מדור הספורט של הארץ זה היה מצחיק. איך זרקו את מרקוביץ בשביל טמבל שלא מבין כלום וכותב כמו ילד בכיתה ד'. אני בדרך לבטל את המינוי.

  3. בנצי כץ Says:

    קולורבי יא חתיכת כלומניק אין לך ולא יהיה לך מנוי. אתה לא עומד בתנאי הסף. כל קורא של הארץ יודע שמי שנכנסו באלישע הם הפרשנים האחרים של המדור אבי בקרמן ואלי ליפשיץ. הביקורת של ברזל היתה עניינית לאורך כל הדרך אם כי גם אני זוכר שהוא הימר שהקרב יוכרע בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים, אבל זה בגלל הפטיש שלו לברק יצחקי. אני מקוה שברזל יענה לך ויוכיח את הצביעות. נשמח אם תציין כאן את מספר המנוי שלך אגב. נוכל וזבל מהסוג הנמוך ביותר

  4. בנצי כץ Says:

    סליחה, איתן בקרמן ואלעד ליפשיץ.

  5. לבנצי Says:

    בנצי אתה עוד מפעיל תחנת טוטו עם סנדביצ'ים וקפה דלוח או מה נהייה ממך??

  6. אונר"א Says:

    כנסו לאתר של ערוץ 1. איצק אהרונוביץ' שוחט את אמיר אפרת ואביעד פוהורוליס' על נטייתם המשוחדת כלפי מכבי חיפה. שני העיתונאים הנ"ל, גונבי זכויות יוצרים ומעתיקים מכותבי טורים של מקומונים באופן קבוע. איך אומר שם אביעד, "בחיפה בית עולה מאה אלף דולר בתל אביב שלוש מאות אלף דולר, אז על מי נכתוב"? אביעד העלוב, אם אלה הפרמטרים שלך אז לא פלא שבחרת ללמוד משפטים. אתה מבזה גם את המשפטנים וגם את העיתנואים ואמיר אפרת, גונב דעת וגונב דעות, מילים ומטבעות לשון. אם מותר להם לבקר שחקנים, לי מותר לקרוע להם את הצורה. אביעד שכח את הליקוקים שלו לנמני בסרט, עלק סרט, העלוב שלו עליו. עיתונאי שמתערבב עם שחקנים והולך למסיבות בר מצווה וברית מילה וחתונה של שחקנים מעולם לא יהיה אובייקטיבי שלא נדבר על איומים על שחקנים שאם לא ידליפו מחדר ההלבשה, הם העיתונאים, יתרגמו זאת לכותרות שליליות בעיתון.

  7. אונר"א Says:

    לתכנית קוראים, ביקורטיווי.

  8. י Says:

    פוורילס, יא עלוב נפש. "ג'ף רוזן הוא היעקב שחר של הכדורסל", זה שלי. גנב בן גנב.

  9. מוז Says:

    אפשר לינק ממישהו לשחיטה של אהרונוביץ'? לא מצאתי כלום באתר של ערוץ 1. אבל במקרה מצאתי את זה
    http://www.nrg.co.il/online/3/ART1/878/000.html

    סתם, עוד פרשן לאוסף.

    *לא שזה גמור, טפו טפו טפו שלא אנחס חס וחלילה.

  10. אונר"א Says:

    כנס לאתר של ערוץ 1. תבחר לך בתכנית, ביקורטיווי. אם אני הצלחתי, גם אתה תצליח.

  11. מוז Says:

    תודה גבר, עזרת לי מאוד עם התגובה הזאת. אמנם היית יכול פשוט לתת לינק או סתם לא להגיב, אבל אז הייתי מפסיד את השיעור המאלף ואת מוסר ההשכל לפיו כל מה שאתה יכול לעשות, גם אני יכול עם קצת מאמץ.

    זה ריגש אותי. אתה מחנך דגול. תודה.

  12. למוז Says:

    יש דברים שאני חלש בהם, כמו אינטרנטים למיניהם. כוונתי ש=הייתה, שאם בור כמוני יכול, אז גם חכם כמוך יכול. אני לא יודע להעביר לינקים.

  13. וינסנט וגה Says:

    מוז,
    קבל :
    http://www.iba.org.il/media/?recorded=recorded1
    שם תבחר:
    ביקורטיווי
    19.05.09 – 20:30 שלח

    הקטע הרלוונטי הוא בערך החל מדקה 19.

  14. מוז Says:

    תודה!

    אני מאוד מקווה שלא עשו את זה בכוונה, אבל לקחת עיתונאי מנוסה וחד לשון כמו אביעד פוהורילס ולעמת אותו עם אוהד של מכבי חיפה שבמקרה גם עוסק בעיתונות (שיסלח לי אהרונוביץ', אבל ככה זה מצטייר בכתבה והוא גם סוג של מודה בזה), זה לא כוחות.
    אני לא מבין. אין עיתונאי ספורט בכירים אוהדי חיפה בארץ? אין מישהו שיוכל לעמוד בכבוד מול פוהורילס ולהציג טיעונים מנומקים לאפלייה – שלדעתי אכן קיימת – כלפי חיפה?

    למה אני חושב שיש אפליה? לא בגלל שיש איזה קו מכוון וברור נגד חיפה, אלא בגלל המון פרטים קטנים בהתייחסות לחיפה מול ההתייחסות לת"א, שרק אוהד חיפה יכול לשים לב אליהם, וכל השאר יראו בזה קטנוניות. אז אוותר הפעם (לא בלי לציין שאלעד ליפשיץ מהארץ הוא גדול הפושעים בעניין הזה).

    אבל הנה דוגמה קטנה: שני משחקי כדורסל אתמול.
    באחד, דרמה מטורפת בין שתי קבוצות ששואפות להיות מתחרות ראויות למכבי ת"א הנצחית. העולה החדשה (!) מנצחת בסוף משחק רב תהפוכות+הארכה את הקבוצה הגאה מירושלים, שנתמכה ע"י אלפי אוהדים אדומים ששטפו את נוקיה.
    בשני, אלופת המדינה הקבועה מלבד פעם-פעמיים בעשור, מנצחת את הקבוצה החלשה בפיינל פור אחרי דרמה וקאמבק יפה, אבל בכל זאת – תוצאה צפויה, מכבי עשה את מה שכולם ציפו שתעשה.
    ומהי תמונת השער בעיתון של אותו פוהורילס? עמרי כספי מרוח בענק. וואו! מי זה הבחור הצעיר הזה? תגלית הפיינל פור? שחקן שחזר מהקבר ונתן את משחק חייו בחצי הגמר כדי להביא את האנדרדוגית לגמר? לא, זה ציפור. לא, זה מטוס. לא, זה שחקן מוכשר וסופר-מתוקשר שכבר קיבל אינספור שערים והניצחון של הקבוצה שלו(תסלחו לי, משוחד וכו' אבל לא לגמרי טועה) לא כ-ז-ה מפתיע וחשוב.
    אמה מה, זו מכבי תל אביב. איך אמר פוהורילס בתכנית, בחיפה הספורט זה כל מה שחשוב, בת"א יש עוד דברים. המסקנה הלוגית של עיתונו של פוהורילס – אם זה לא כל כך חשוב לתל אביבים, צריך למרוח אותם על השער.

    דווקא ידיעות הפתיע לטובה עם האימאג' הנכון והראוי – של פרקינס החיפאי, אולי הפתעת השנה וגניבת השנה בארץ, ללא ספק אחד השחקנים הטובים השנה, שהביא כמעט במו ידיו את העולה החדשה לגמר שני (אחרי הגביע), כנגד הרבה מאוד סיכויים.

    בקיצור, בחיפה, "עיר הספורט", ידיעות לוקח בהליכה. מה שגורם לי אולי לפתור סוף סוף את חידת ה"למעריב יש עיתון ספורט פי אלף יותר טוב משל ידיעות, אז למה כל שרופי הספורט לא קונים רק מעריב": ידיעות יודע שהקוראים הנאמנים שלו הם לא הברנז'ה התל אביבית, אלא דווקא חולי הספורט מהפריפריות. לא בדקתי את זה לאורך זמן, אבל יש כאן רמז לתשובה.

    אגב, הארץ מנסה לרצות את כולם עם תמונות שני הצדדים, אבל גם הוא שם את מכבי ת"א במרכז. חבל.

    איזה מזל שחיפה העונה עונה במגרש למבקרים, למפלים ולמצטדקים.
    ואיזה כיף זה.

  15. שושו השועל Says:

    אני חושב שההתנהגות של אהרונוביץ' היא לא יותר מבכיינות לשמה, והדרך שבה הוא מציג את הדברים בתוכנית לא הוסיפה לו נקודות זכות. אני באמת ובתמים מחכה לקריסתם (הספורטיבית כמובן) של מכבי והפועל ת"א, אבל לטעון שמקפחים את מכבי חיפה בתקשורת הישראלית? שטויות במיץ עגבניות לטעמי.

    הביקורת שחיפה סופגת העונה היא ביקורת לגיטימית וברוב המקרים נכונה. הכדורגל שהיא מציגה הוא כדורגל משמים ומשעמם, ולא מזכיר במאומה את הכדורגל אותו הציגה הקבוצה עד לפני מספר שנים. האלופות האחרונות שלנו (בית"ר וחיפה) זכו באליפות בזכות עליונות ודומיננטיות שלוו בכדורגל טוב, אטרקטיבי עם המון שערים ואילו חיפה השנה לא מספקת את אותו מוצר, ולכן ספגה ביקורת.

    יניב קטן נתן משחק טוב ביום שני וחיפה סוף סוף נראתה קבוצה, זה לא אומר שהגיע העת לתקוף את אנשי התקשורת על הבעת דעה, שלדעתי היא נכונה, בקשר ליכולת של הקבוצה. נכון, ציפיתי ביומיים האחרונים שיפרקו את הפועל על כל השקר שגוטמן מכר לנו העונה, אבל עדיין לא קיבלתי את זה, וספק אם אקבל, אבל לעניות דעתי אין שום דבר מכוון כנגד מכבי חיפה, היא הרוויחה כל ביקורת עליה ביושר.

  16. Bugsy Boxer from Work Says:

    שושו – זה לא שטויות. התקשורת אכן מקפחת את מכבי חיפה. והידע הזה מגיע לא מקריאה שלי את העיתונים, כי אני לא קוראת כידוע, וגם לא מאתרים (כי אני לא מסוגלת כמעט להיכנס לספורט 5 ולאחד, ואני לא נוטה לבסס את המסקנות שלי על שניים או שלושה אתרים) אלא מידע של סקרים ושל בדיקות שעשו מנהלי שיווק. הוכחות קיימות. זאת עובדה.
    השאלה מה עושים עכשיו במכבי חיפה בשביל לנסות ולפתור אותה.

  17. Bugsy Boxer from Work Says:

    אגב, לא ראיתי את אהרונוביץ (הוא מכונה בחיפה פרשן, ולדעתי גם כותב באחד מהמקומונים, איש חביב מאוד), אז אני לא יודעת אם הוא התלונן על הביקורת רק של היומיים האחרונים. אני לא מדברת על זה. אני מדברת על ההתייחסות הכללית למכבי חיפה, כמות הפעמים שבהם היא מוזכרת, כמות הפעמים שהיא מוזכרת באור חיובי או שלילי (לא בשפונדר) גודל הכתבות וכו.

  18. שושו השועל Says:

    באגסי – תסכימי איתי שהכדורגל שמציגה מכבי חיפה הוא רחוק מכדורגל של אלופה, לכן לטעמי היא זוכה לביקורת בצדק. באותה מידה שחיפה טוענת לקיפוח בגלל שהיא פריפריאלית יחסית לת"א, אז גם בית"ר יכולה לטעון לקיפוח, וגם נתניה אותו הדבר.

    אני לא מתכווח על העובדה שתקשורת הספורט ברובה מורכבת מאוהדים של התל-אביביות ואין לי עם זה בעיה. כל עוד שתי הקבוצות האלה נראות כמו שהן נראות, זה רק הופך את זה לעוד יותר כיף.

  19. מוז Says:

    שושו – תסכים איתי שהכדורגל של הפועל ת"א הוא רחוק מכדורגל של אלופה, של מקום שני, שלישי או שישי. ועדיין, הפועל ת"א לא זכתה לאותה ביקורת כמו מכבי חיפה העונה. אם יהיה לי זמן וכוח מתישהו אני אשווה בין שני טורים של אותו כותב (ליפשיץ או פוהורילס או אפרת או הרבה אחרים) – אחד אחרי משחק גרוע של הפועל ואחד אחרי משחק גרוע של חיפה, ואוכיח את זה.

    קשה לך אולי לראות את זה, אבל אוהדי הקבוצה ששמים לב לפרטים הקטנים ולהתייחסות הכללית רואים את זה די בבירור.

  20. Bugsy Boxer from Work Says:

    שושו – אני לא מדברת על הביקורת לטובה או לרעה. זה לא הנושא. זה לא קשור. הנושא הוא כמה עוסקים במכבי חיפה לעומת העיסוק בקבוצות התל אביביות. אני לא מדברת על הכדורגל שהיא מציגה ולכן סופגת ביקורת. אם היא סופגת ביקורת – משמע היא בתקשורת. ולא בזה הבעיה. הבעיה היא החוסר סיקור שלה. אתה מוזמן גם ללכת אחורה בסיקור לעקוף את השנתיים שביתר הייתה אלופה ולחזור לחמש השנים הטובות (נו בסדר כמעט חמש שנים) של מכבי חיפה ולראות איך אלופה ברצף כל כך הרבה שנים לא זכתה לסיקור כמו התל אביביות.
    זה מעבר לפרובינציה של כתבו ביקורת או לא. זה בעיה של תקשורת ספורט שדויד מבאר שבע מדבר עליה כל הזמן פה.

  21. ליאל Says:

    לי קרים ליאל מוסבין האימייל שלי hp li7i0

להשאיר תגובה

