טוב שיש וימבלדון

שלשום בערב היה משחק טניס שלא יישכח במהרה בין רוז'ה פדרר לרפאל נדאל בגמר וימבלדון. ערוץ הספורט זכה בג'ק-פוט כשאחד ממשחקי הטניס הגדולים של כל הזמנים שודר אצלו בשידור חי. כל העיתונים, אתרי האינטרנט ובראשם אתר ערוץ הספורט עצמו יצאו בכתבות מהללות על הגמר הנפלא שראינו. ייתכן שחלק גדול מההתלהבות נובע מכך שאין הרבה אירועי ספורט שמתרחשים כרגע, וקצת יצאה לכתבים מהאף התעסוקה הרציפה במסמכי החתמה ושמועות. מגיע לאתר ערוץ הספורט שאפו על מחשבה נכונה בכך שהשתמש בתכנים שברשותו כדי להעלות כתבת מולטימדיה באתר שמסכמת את הרגעים הגדולים מכל הטורניר. אתר ONE כל כך התרגש ממשחק הגמר שאפילו התגנבה אליו הפנייה מרומזת לשידורים החוזרים של ערוץ הספורט.

 

המדבררים

ישנה כיום תופעה מעט מעצבנת: אם מישהו חשוד בפלילים, אז עוד טרם הגשת כתבי אישום, יש בתקשורת ראיונות עם החברים, המשפחה, עורכי דין ושאר אינטרסנטים. זה קרה לאחרונה עם הרוצח של ענת פלינר: הוא רצה להשוויץ, הוא לא ידע מה הוא עושה, הוא היה פושע גם אז, ועוד ועוד. התופעה הזו קיימת גם כשספורטאים (להבדיל אלף אלפי הבדלות, כמובן) נתפשים בקלקלתם. זה קרה בעבר עם פליקס חלפון שהוא, מכריו, עורכי דינו וכדורגלנים איתם שיחק ששו אלי מיקרופונים והביעו דיעותיהם עוד טרם החל המשפט שבסופו הוא נמצא אשם. מדוע אני נדרש לנושא? כי במבחנה הראשונה של בדיקת הסמים שנערכה לשחיין כריס ג'ייבן נמצאו סטרואידים אנאבוליים. עוד טרם נבדקה המבחנה השניה וכבר יו"ר איגוד השחיה טוען בלהט ש"ברור שלא היתה כאן כוונה". איך ברור? מדוע לצאת בהכרזה שאולי תתברר כשגויה? הנה תגובה ראוייה של הועד האולימפי הישראלי: ""עד שלא יפתחו את המבחנה השנייה, לא נגיב לנושא. רק לאחר מכן נפעל בתהליכים המקובלים".

 

מהפך

מדור הספורט של ידיעות אחרונות היום פשוט הרבה יותר מעניין מזה של מעריב. קודם כל 10 עמודים לא נותנים תחושה של מריחת אייטמים. עמיר פלג הלך ובחן בכתבה מצויינת איך מתייחסים בחו"ל לשם החם שנחת כאן: לותר מתיאוס. יש דיווח על המשחק של הפועל ת"א ואוהדיה. גמר וימבלדון הביא את כתבי המדור להתאחד ולסקור את היריבויות הגדולות ביותר בתולדות הספורט. נכון שחסרות יריבויות גדולות כמו מג'יק ג'ונסון מול לארי בירד, דיילי ת'ומפסון מול הינגזן והייקה דרקסלר מול ג'סי ג'וינר קרסי, אבל אי אפשר לומר שהכתבה לא מעניינת. הבנאליה עדיין לא נעלמה בדמות ראיון של שיינמן עם מאור בוזגלו והמלפפונים שכולנו רגילים אליהם בקיץ.

במעריב כתבת התחקיר המעניינת של ניר שועלי על התאחדות הג'ודו, לא מצליחה להרים למעלה את מדור הספורט. יניב טוכמן בראיון עם מאור בוזגלו ממלא כפולה, על מה ולמה? (על השער של המדור כתוב שמדובר בכלל בראיון ראשון שלו כמכביסט), עוד כתבה של יוסי מזרחי מתגעגע לעבר ובסך הכל 12 עמודים של המדור שבקלות היו יכולים להצטמצם ל-8 (כולל תמונה על שני שלישים של מדור אקטיבי). לפחות בענפים שהם לא כדורגל יש יותר מידע מבית קרליבך מאשר במדור של החברים מרחוב מוזס.

 

ערוצים 55-58

פרט לחדשות הספורט ב-23:00 ומסיבת העיתונאים לרגל פתיחת פסטיבל הטניס, אפשר לראות שכל, אבל כל השידורים בארבעת הערוצים של ערוץ הספורט היום הם שידורים חוזרים. חובבי הספורט יכולים ללכת לישון מוקדם היום, כי חדשות הספורט ישודרו גם מחר בשידורים חוזרים. מישהו זוכר שפעם בספורט 5 הרגיל היתה מהדורה נפרדת וישירה של חדשות הספורט?

 

מישהו מכיר עורך פנוי?

עמיר פלג צפוי לעזוב את תפקיד עורך הספורט של ידיעות אחרונות ובינתיים עוד לא נמצא  לו מחליף. אין לי הרבה מה להוסיף בנושא. רק שתדעו שזה לוקח זמן.

 

 צ'ופר קטן לקוראי הבלוג

חלקכם מכירים אותו, אבל הנה אתר חובה לכל חובבי הספורט והכתבים שרוצים להתעדכן אונליין בתוצאות של משחקי כדורגל, כדורסל, כדוריד, בייסבול, רוגבי, טניס ועוד ענפים מכל העולם: http://www.flashscore.com

קולו  colorabi9@walla.co.il

20 תגובות to “טוב שיש וימבלדון”

  1. מישהו Says:

    כנראה שכאשר מגיע אורח מכובד לישראל דוגמאת דניאל פאסארלה קצת קשה לבצע בדיקות רקע, אם היו עושים זאת לפני הכנת הכתבה הבאה
    http://www.one.co.il/Article/119408.html
    היו מגלים שהוא לא נשיא ריבר פלייט, אלא מתמודד על הנשיאות של המועדון

    לפחות אם הוא יזכה יוכלו ב-one להפנות לכתבה הזאת ולרשום "כפי שפורסם קודם לכן באתר one, דניאל פאסארלה זכה בנשיאות מועדון הכדורגל הארגנטינאי ריבר פלייט"

  2. עודד Says:

    נראה לי ששי אלון סיים את הקריירה בוואן

  3. מאור Says:

    נחמד מאוד

  4. זליג Says:

    אחלה בלוג!

  5. רושאל Says:

    עוד טור של שלמה מן יגר מאסטר בעין השביעית:
    http://www.the7eye.org.il/Gatekeeper/Pages/070708_SHLOMO_MANN_wh_will_clean_the_stables_at_sport_yediot_achronot.aspx

  6. קולו Says:

    מוזר, כתבתי על משרת העורך של ידיעות אחרונות עוד לפני שראיתי את הבלוג של ייגר

  7. ויסנט וגה Says:

    לא מקנא בשי אלון. אופירה אמנם בירח דבש בקריביים אבל לפי מה שהיא אמרה היא מחוברת שם גם ללפטופ וגם לסלולרי.האם צפוי גליץ' או שפיץ? נמתין ונדע.

  8. אלי Says:

    תגיד לי מה נסגר? הבלוג טוב ויפה אבל התעלמת לחלוטין משלושה דברים מרכזיים שקרו אמש. בראש ובראשונה תחקיר חדשות 10 על מה שמתרחש באיגוד הג'ודו, תחקיר שצריך היה להיות של חדשות הספורט או וואן או כל אתר אחר. לפחות אני יכול לישון טוב בלילה בידיעה שאילדיס לא קיבל מידע פנימי ממיקי חיימוביץ'. הדבר השני הוא הפרסום הראשון של עריץ הספורט בנוגע לשחיין ההוא שנכנשל בבדיקת סמים. בוואן שים לב לא שמעו על המקרה. ולסיום שום התייחסות לתוכנית החדשה של שרון פרי. שלא יעלה לך השתן לראש…יש מי ששם לב לפרטים

  9. קולו Says:

    את התוכנית החדשה של שרון פרי לא ראיתי כי אני לא עשיתי מנוי ללייב.

    את הפרסום הראשון של ערוץ הספורט ראיתי (וגם קיבלתי מייל על כך), אבל העדפתי להתעמק בפרשה מכיוון אחר. כפי שנאמר בעבר, יש עוד דברים מעבר למשחקי הפרסום הראשון (למרות שהפעם ערוץ הספורט הרוויח אותו בצדק). הפרסום הראשון הוא לא דבר מרכזי, אלא הפרשה עצמהץ

    לגבי איגוד הג'ודו, אני מודה שלא ראיתי את חדשות 10, אבל ניר שועלי היום במעריב כותב גם על איגוד הג'ודו ולא מזכיר את חדשות 10, כך שייתכן שהם חקרו במקביל.

    והערה קטנה לסיום: אני לא יכול לכסות את כל הנושאים. בסך הכל אני אדם אחד שהתנדב להמשיך את הבלוג עד שיימצא מי שמוכן להתחייב לזמן ארוך. האפשרות לתגובות קיימת בדיוק בשביל אייטמים כמו התוכנית של שרון פרי או איגוד הג'ודו בחדשות 10. סך הכל הבלוג הזה הוא לא רק במה עבורי להתבטא, אלא גם במה עבור כל אחד מהמבקרים כאן ויש לא מעט מקרים בהם התגובות יותר מעניינות מהאייטמים עצמם שרשומים בבלוג.
    או במילים אחרות: המשך נא להביא עוד אייטמים

  10. נמשל Says:

    לאלי:

    אני אחרון המפרגנים לוואן, אבל הוא כן פרסם את פרשיית הסמים, כמובן בלי קרדיט לערוץ הספורט, אבל זה לא משהו שיחודי לוואן, רוב האתרים לא נותנים קרדיט
    http://www.one.co.il/Article/07-08/7,997,0,0/119400.html

    צריך גם לתת קרדיט לואן על הראיון עם וויל סולומון.
    מה יותר פשוט היה לכל כתב ספורט להרים טלפון לסולומון ולשמוע ממקור ראשון מה קורה עם החתימה שלו.
    ואכן, סולומון סיפק כותרת לא רעה בדמות העובדה שמכבי בכלל לא בתוכניות שלו.
    למרות שהוא סייג ואמר שהכל יכול לקרות, אבל ספק אם שחקן שרוצה לחתום במכבי היה מדבר על חתימה כמשהו שלא ממש מעניין אותו.

  11. נמשל Says:

    לקולו:

    אתה לא צריך להתנצל.

    אני מאד מתחבר לסגנון שלך, הלא מתלהם, מילים שקולות.
    תכתוב מה שאתהמספיק ויכול, ולאט לאט יתאספו פה גולשים שכל אחד יוסיף משהו משלו, יתן לינקים לכתבות מעניינות על ביקורות קשורת והטור שלך יחד עם הערות הגולשים ישלימו אחד את השני.

  12. אלי Says:

    אוקי. אני מבין את דברייך, אך עדיין מדובר בדברים חשובים שקשה לי להאמין שאתה כמי שמתיימר להיות מחליפו של תמיס מתעלם מהם. אצל תמיס לפחות קיבלנו את כל הארוחה ופה טעימות מתוקות של חכמה אך לא יותר. אם תרצה אשמח לעזור…

  13. קולו Says:

    כל עזרה מתקבלת בברכה בין אם במייל ובין אם כאן בתגובות

  14. יוסי Says:

    תקשיב טוב קולו, 10 היריבויות היה אתמול בוואלה בצהריים. ידיעות העתיקו גם אם שינו קצת את הסדר בשביל למלא עודשני עמודים, איך יכולת לפספס את התרגיל של כנופיית חפץ?

  15. דייהו דייויס Says:

    חמשת המועמדים המושלמים להחליף את עמיר פלג:

    1. אביב הברון
    2. אורי שאתיאל
    3. דורון כהן
    4. רון עמיקם
    5. שי גולדן

  16. עמיר Says:

    המועמדים שלי לעריכת דסק ספורט ידיעות:
    יואב גולן
    אביעד פוהורילס
    דורון כהן
    אורי דגון
    יהודה נוריאל

    לאו דווקא בסדר הזה

  17. קולו Says:

    פוהורילס לא עורך את עושים ספורט בגלי צה"ל?

  18. איציק Says:

    5 האנשים שצריך לזרוק מידיעות לקיבינימאט: רפאל נאה, גידי ליפקין, דוד בןשימול, נדב צנציפר, יאיר קספריוס

  19. דני Says:

    אתה ממשיך להתעלם מהארץ וחבל

  20. ארטישוקה Says:

    אתה סתום

כתיבת תגובה